Hei,
Jeg er ny på dette forumet. Så dere får unnskylde meg om jeg ikke bruker eksisterende tråd om å feste i lettbetong.

Jeg skal som sagt feste i lettbetong for å sette opp panel på veggene. Stenderne er 22x70, dette for at rommet ikke skal krympe altfor mye.
I dag begynte vi å sette opp stenderne... eller ja, det ble bare EN eneste stender da vi ikke fikk det til å feste seg i lettbetongen...
Det vi har forsøkt å feste med er spikerplugg 6x80mm om jeg husker riktig. Festet er som sommerdekk på blank is... altså NULL! Vi har også prøvd med plugg uten særlig suksess...

Så spikerplugg føles jo helt verdiløst... eller er det vi som gjør feil?

Hva burde man gjøre? Det føles som ingenting kan feste i denne lettbetongen... :(

Er takknemlig for raske og gode svar. :)

/Tofflan

Er du for voldsom med boret, kan hullet bli større i diameter enn tilsiktet.
Prøv med en størrelse mindre bor.

Glemte å skrive det... det har vi allerede testet.. :)

Kan du ikke feste regelverket i gulv og tak bare?

Stefan N skrev:
Kan du ikke feste regelverket i gulv og tak bare?
Han har ikke stendere! Hans trevirke er 22x70 dvs nærmest tynnpanel.

hecke skrev:
For meg har det fungert med Essve Lettbetongsskrue. De ser ut som kraftige treskruer og trenger verken plugg eller forboring. Sitter som fjell. Har brukt dem til å feste et rekkverk.

[lenke]
Ja disse rakkerne fungerer utmerket både i leca og i siporex/lettbetong.

Et alternativ til dette er Essve sin fasadeplugg. Den holder veldig godt, men kan kanskje oppleves litt grov for finesser innendørs. Jeg har trefasaden utvendig festet med disse.

Jeg vil også tipse trådskaperen om å lime reglene. Kommer til å sitte som fjell.

Takk for gode tips!
Vi har tatt kontakt med Essve.. Så nå kjører vi på deres skruer pluss at vi kommer til å lime lektene... Så forhåpentligvis får man ikke en innervegg som sengekamerat etter renoveringen.... :)

Kommer tilbake med en oppdatering når vi har gjenopptatt byggingen.

/TofflaN86

Vet ikke hvor i Stockholm du bor, men både Fredells i Sickla og Woody Huddinge har bra sortiment på Essve-pryler.

MathiasS skrev:
Vet ikke hvor i Stockholm du bor men både Fredells i Sickla og Woody Huddinge har bra sortering på Essve-prylar.
Jeg bor nabo med Fredells ;) Gjenopptar byggingen i morgen ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.