Noen som har et bilde på hvordan man kan feste opp innerveggene på et bjelkelag uten å legge gulvspon først?

Planen er å legge spredningspanel og gulvvarmeplater, men da vil jeg gjerne gjøre et rom om gangen, mest fordi slangen snur under spredningen. Hvis man først hadde lagt et sponplategulv ville det jo vært enkelt å feste opp veggene, men hvordan pleier man å gjøre det ellers? Er vanlig hendig, men ingen snekker, så bilder på hvordan man pleier å gjøre det, ville blitt satt pris på.

Håper dere forstår hva jeg er ute etter. Ellers skal jeg prøve å tydeliggjøre meg. Det handler selvfølgelig om grunnleggende snekkerkunnskaper... :)

Kommer an på hvordan bjelkelaget ser ut og hvordan du skal ha veggen.

Det er om veggen skal gå parallelt med gulvbjelken. Skal man kortle opp og legge en 45x170 på og deretter bygge inn veggen? Vurderer å legge gulvvarme på sprekkpanel og da føltes det riktig å bygge veggene først. Før det var jeg inne på vannelementer og da hadde jeg tenkt å legge gulvspon først.

Jeg har gles og gulvspon, det var skikkelig mye enklere å sette det opp først uten innervegger.
Ellers må man jo kortle veldig mye.

Ok. Tenkte at man må korte der slangen vender, enten om den går under glesen eller som støtte om man sager av glesen i bøyen? Hvor tykk gles har du og hvilket gulvspon? Kan fortsatt ikke helt bestemme meg for gulvvarme eller element... Men dere er fornøyde?

Takk for svarene!

Jeg ser fordelen med å legge hele gulvet med gles først men hvordan løste dere selve slangeutrullingen deretter? Tenkte mest på vendingene. Om man da skulle kunne legge en ramme av gles må man vel fortsatt kortle under den strekningen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.