Tenkte å lage en ny innervegg ca 30-40cm fra den eksisterende ytterveggen. Grunnen til dette er at jeg skal lage en ny vegg der jeg skal senke inn TV'en samt annet utstyr.
Noen spørsmål rundt dette:
1. Kan det oppstå problemer med rommet mellom den nye innerveggen og ytterveggen? Kulde, fukt eller lignende.
2. Jeg tenkte å bygge med 45x75 og bare bruke OSB (ikke gips på det) Er det noen problemer med det?
3. Syllen tenkte jeg legge løs direkte på parketten og kun skru fast med vinkeljern mot ytterlektene som vil være godt festet . Problemer med det?
Hmmm...
Må kanskje fundere videre på det med OSB som overflatemateriale. Trodde i min enfold at jeg kunne grunne samt tapetsere direkte på OSB. Er ikke helt venn med gips da jeg synes det er kjedelig mtrl å jobbe med...
"Lovet" litt bilder. All strøm, data, høyttalerkabler mm koblet bak veggen. Bryter strømmen til alt fra en bryter på veggen ved siden av bryteren til takbelysningen mm. Serviceluke under hullet for forsterker mm. Sitter også en vifte bak TV'n. Har også bygget en større "ramme" utenfor den eksisterende der TV'n sitter nå. Dette slik at jeg skal kunne ta ut den eksisterende TV'n (60") og romme en 70" om det skulle bli bytte til større TV. Dette kan jeg gjøre uten å rive veggen. Jeg trenger bare skjære av tapeten der skjøten ligger mellom de forskjellige rammene.