Hei,

Jeg lurer på hvordan man setter bjelken (heter det det? hvis ikke så burde det det ;)) ?

Jeg har reglert innervegger med døråpninger på gulvspon og ferdig gulv vil bygge ytterligere 10-15 mm.

Tar man hensyn til dette og øker høyden med 10-15 mm?

Dør 21x9
Reglert allerede vertikale regler, bredde: 91 cm
Høyde: Enten 211 cm uten hensyn til ferdig gulv eller ca 212 cm.

MVH

Så klart lettere å dra inn gulvet under terskelen (antar at du skal ha det) så slipper man å fuge mot den.

En dør med modulmålene 21x9 passer i et hull som er regulert med målene 2100x900 mm. Dør med karm vil være mindre enn hullet. Overliggerens underkant skal således ligge 2100 mm ØFG.

• Liker
MrHungry
  • Laddar…
mattiasp skrev:
En dør med modulmålene 21x9 passer i et hull som er reglet med målene 2100x900 mm. Dør med karm vil være mindre enn hullet. Overliggerens underkant skal således ligge 2100 mm ØFG.
Overliggerens overkant mener du vel?

Mattiasp mener den regel som finnes over selve døråpningen, den som veggplaten skrus i, den som er en del av selve veggen.
Det er også den regelen som TS lurer på.

Demmpa skrev:
Mattiasp mener den regel som finnes over selve døråpningen, den som veggplaten skrus i, den som er en del av selve veggen.
Det er også den regelen som TS lurer på.
Akkurat så.

😁 Ja selvfølgelig....

Er det noen av dere som skriver etter egne erfaringer? Hva valgte dere for gulvtykkelse?

Jeg er fortsatt litt usikker siden ferdig gulv kan variere fra 8 til 22 mm (jeg har ikke valgt ennå)

Du skal vel ha bredere dørlister enn 30 mm? Sett den da for det tykkeste gulvet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.