Vet at spørsmålet finnes i varianter...
Vi har nå en vedkomfyr og en vanlig komfyr ved siden av hverandre, og jeg vil få en "gammeldags" hette over.
Alternativene ser ut til å være.
1) Mookåpan eller Tovencos cottagemodell, men begge koster 14.000kr ferdig med vifte.
2) Mure opp med tynne lettbetongblokker og på en måte feste en innebygd vifte i
3) Bygge alt i tre (som en her på nettstedet har gjort kjempefint)
Varme som kommer fra vedkomfyren gjør meg litt usikker på om tre er så bra, så jeg lurer på om noen spontant har noen idé for et rammeverk som kan holde lettbetongblokker.
Er det en slags platte jernstenger man bør sveise sammen til en ramme som holder opp både lettbetongblokkene og viften? Gipsplater virker litt skjøre å holde med, selv om det sikkert går an å pusse til...
trenger litt ideer å spille ball med, så vær så snill...
Vi har nå en vedkomfyr og en vanlig komfyr ved siden av hverandre, og jeg vil få en "gammeldags" hette over.
Alternativene ser ut til å være.
1) Mookåpan eller Tovencos cottagemodell, men begge koster 14.000kr ferdig med vifte.
2) Mure opp med tynne lettbetongblokker og på en måte feste en innebygd vifte i
3) Bygge alt i tre (som en her på nettstedet har gjort kjempefint)
Varme som kommer fra vedkomfyren gjør meg litt usikker på om tre er så bra, så jeg lurer på om noen spontant har noen idé for et rammeverk som kan holde lettbetongblokker.
Er det en slags platte jernstenger man bør sveise sammen til en ramme som holder opp både lettbetongblokkene og viften? Gipsplater virker litt skjøre å holde med, selv om det sikkert går an å pusse til...
trenger litt ideer å spille ball med, så vær så snill...
Hei.
Så meldingen din i dag ang. ventilatorhetter. Har du løst det?
Vi har et lignende problem. Holder på å renovere et gammelt kjøkken, skal ha en åpen peis og ved siden av skal vi da ha vanlig komfyr, skal prøve å finne en elektrisk komfyr som passer med stilen. Har snakket med Mookåpan og de fikser det, men til hvilken pris!! Vår murer vil lage en egen, men den blir TUNG!
Så meldingen din i dag ang. ventilatorhetter. Har du løst det?
Vi har et lignende problem. Holder på å renovere et gammelt kjøkken, skal ha en åpen peis og ved siden av skal vi da ha vanlig komfyr, skal prøve å finne en elektrisk komfyr som passer med stilen. Har snakket med Mookåpan og de fikser det, men til hvilken pris!! Vår murer vil lage en egen, men den blir TUNG!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Trädäck runt badtunna, hur skall man gå till väga med regelverk?
Altan & Uteplats -
Hur spikas det sekundära regelverket vid tilläggsisolering?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur lösa fettfilter/utsug till murad spiskåpa
Ventilation -
Hur fixa till kallmurad torpargrund
Lösvirke & Timmerhus -
Belysning till murad spiskåpa?
Kök