Da var det snart på tide å tenke på oppregling av innervegger på vår ovenpåetasje.

Når jeg har lest litt om akkurat dette arbeidet, anbefaler noen at man skal bruke en form for gummiduk/ isolasjonsduk. Denne duken skal da klemmes under/bak reglene når man fester disse mot gulv, tak og støttestendervegger. Jeg antar at det handler om å redusere lydtransporten gjennom veggkonstruksjonen.

Hvordan pleier man egentlig å gjøre i praksis?

Du mener ikke syllremsa, som man bruker mellom grunnen og veggene? Den er til for å hindre fukt fra å vandre opp i syllen, og for å stoppe trekk/isolerer. Men man kan kanskje bruke gummiremsa i innervegger også om man er redd for at støy skal forplante seg for mye.

Jo, når jeg bygde ut garasjen brukte jeg sylremse av tjærepapplignende kvalitet nettopp for å stoppe fukt og trekk.

Men i dette tilfellet når jeg skal montere innervegger på loftet synes jeg ikke det bør være verken fukt eller trekk.

Så den grunnen jeg kan se er at man bruker en eller annen form for remse for å stoppe lyd med, om det nå trengs?

Man kan jo lure på om det har så stor effekt hvis man har en innerdør midt på veggen?

remse brukes for å gjøre konstruksjonen mer tett for å redusere luftlydstransport. Døren midt på veggen er imidlertid sannsynligvis mer dimensjonerende avhengig av kvalitet selvfølgelig....

Ja da burde man kanskje legge en stripe under innerveggen.

Hva pleier denne typen stripe å kalles?
Så kan jeg sjekke om byggevarehandelen har noe hjemme og hva det koster.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.