Hei,
jeg skal bygge en innervegg på et kjellergulv og av flere grunner vil jeg hovedsakelig bygge den med trestendere. Men jeg vil gjerne også beskytte konstruksjonen mot eventuelle framtidige fuktproblemer. Har vurdert å bruke stålstendere i bunnen og deretter skjøte med tre. Alternativt kan jeg legge en rad med for eksempel lettbetongsteiner og deretter en liggende trestender oppå. EDIT: en annen variant kan kanskje være å feste stående trestendere i gulvet med en slags vinkeljern, stolpefester eller lignende.

Nå lurer jeg på, finnes det andre alternativer? Jeg fantaserer om for eksempel en stender i uorganisk materiale som likevel er lett å feste stående trestendere til, kanskje en eller annen form for plast, kompositt eller lignende? Altså noe jeg kan legge direkte på kjellergulvet uten å være bekymret.

Sist redigert:
L
Syllpapp kanskje kan funke?

Stålskinne i bunnen og så stående trelekter.

Ja, det får vel bli så. Takk og god helg!

D
En Nivell-regel i bunnen kanskje?

Alltid stålregler i kjellerområder!

• Liker
Erik Salhammar
  • Laddar…
Pucco skrev:
Ingen som fundert på å bruke slike her terrassebord av kompositt som svillbord. [lenke]
Jeg har kjent på dem og vurdert å bygge opphøyde plantekasser som blir giftfrie og aldringsbestandige.
Har ikke kommet i gang ennå så jeg vet ikke hvordan det fungerer. De burde jo fungere som svillbord.
Men det er trefiber i dem så helt uorganiske er de ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.