Hei,

Jeg har massevis av råspontluckor igjen etter at jeg la tak. Nå skal jeg opp med osb + gips på innvendige vegger i fritidshuset (nybygg). Vil gjerne gjøre noe fornuftig med råsponten + spare på miljøet og penger. Finnes det noen god grunn til ikke å bruke råspont bak gips i stedet for osb eller plyfa? Det rekker til et rom hvis jeg gjør det sånn.

En apelsin En apelsin skrev:
Hei,

Jeg har masse råspontlokk igjen siden jeg la tak. Nå skal jeg opp med osb + gips på innerveggene i fritidshuset (nybygg). Vil gjerne gjøre noe fornuftig med råsponten + spare på miljø og penger. Finnes det noen god grunn til ikke å bruke råspont bak gips i stedet for osb eller plyfa? Det rekker til et rom om jeg gjør det slik.
Det blir vel kjempebra å bruke råsponten du har til overs. Du får et sterkere underlag enn med osb.

• Liker
Ulltand og 1 annen
  • Laddar…
På sommerstedet satt jeg råspontluke som innside yttervegg. Synes det ble riktig sjarmerende.

Klokke med dekorativt mønster henger på en vegg laget av råspont på et sommersted, med en lampe og et delvis synlig bilde.

• Liker
En apelsin
  • Laddar…
Tomture61
En apelsin En apelsin skrev:
Hei,

Jeg har masse notpanel igjen siden jeg la tak. Nå skal jeg opp med osb + gips på innvendige vegger i fritidsbolig (nybygg). Vil gjerne gjøre noe fornuftig med notpanelet + spare på miljø og penger. Finnes det noen god grunn til å ikke bruke notpanel bak gips i stedet for osb eller kryssfiner? Det rekker til et rom om jeg gjør det slik.
Notpanel pleier å bli billigere per m2 (y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.