5.066 lest ·
16 svar
5k lest
16 svar
Råd rundt Tretex vegger, rive eller ikke?
Ah, da var veggen jevnere enn det først hørtes ut på din beskrivelse.P Pär Nordqvist skrev:Da viser jeg det i stedet. Her er et bilde av disse papp,- eller treremmene, som nok bidro til å danne luft mellom tømmeret og tretexplatene samt at de kanskje gjorde dem rettere. Legger også ved et bilde av spennpappen og hvordan det ser ut etter at skjøten har løsnet i en del av rommet, et par meter.
(Det er nok forresten masonitt og ikke papp)
Om du vil ha isolasjon på plass igjen ville jeg ha regel opp, isolere og sette gips.
Om det er en innervegg og du ikke ønsker noen mer isolasjon kan du jo sette noen gips-remer på en lignende måte med CC 60 for å få en liten avstand mellom gips og vegg og rettere underlag, deretter skru gipsen på dem. Ulempen er at du får et ganske dårlig mellomrom mellom tre og gips som vil gjøre det vanskelig å feste ting i veggen uten at den buler inn eller ut avhengig av hvilken type innfesting man velger. Regler du som vanlig slipper du det problemet, men "mister" noen cm gulvplass.
Takk for svaret! Jaa, jeg vet ikke hvordan det blir. Må få hit en snekker uansett. Det er veldig høyt under taket, 2,88 m. Tretexplatene ser ut til å være av den størrelsen, det finnes ingen skjøter. Men nå finnes vel ikke så høye plater, uansett materiale, tror at 2,30 er maks, da takhøyden ikke er i nærheten så stor i dag.Dowser4711 skrev:
Ah, da var veggen flatere enn det først hørtes ut fra din beskrivelse.
(Det er nok forresten masonitt og ikke papp)
Om du vil ha isolering på plass igjen ville jeg regel opp, isolere og sette gips.
Om det er en innervegg og du ikke ønsker noen mer isolering kan du jo sette noen gips-strimler på et lignende vis med CC 60 for å få en liten distanse mellom gips og vegg og rettere underlag, deretter skru gipsen på dem. Ulempen er at du får et ganske dårlig mellomrom mellom tre og gips som vil gjøre det klønete å feste ting i veggen uten at den buer inn eller ut avhengig av hvilken type innfestning man velger. Regler du som vanlig slipper du det problemet, men "mister" noen cm gulvflate.
Så er det en trepanel som er 49 cm høy fra gulvet og tretexen går bak den pluss at den går inn under en bred taklist, kupert. Da må den også løsnes for å få en ny plate bak den. Tas den ned risikerer spennpappen å følge med. Ai, ai, for et kaos! Jeg som trodde jeg var flink da jeg begynte med dette, men det var jeg ikke, jeg var dum.
Sist redigert:
Klikk her for å svare