Hei,

Jeg har prøvd å bruke søkefunksjonen, men finner ingen passende svar på mine spørsmål.

OBS, fasaden vil bli pusset.

Vi vil ikke ha noen fals på utsiden, men ha vinduet jevnt med fasaden. Er dette hensiktsmessig, eller bør vi ha en liten fals, i så fall hvor dyp?

Hvis vi monterer vinduet jevnt med fasaden, vil vi helst ikke ha noen list rundt vinduet. Er det mulig, eller bør vi ha en list som dekker glipen mellom karm og fasade?

Hvordan skal vi gjøre for å få dette penest?

Skal vi be pussearbeiderne om å pusse fasaden (ikke fals)? Jeg monterer vinduet jevnt med og setter deretter en tynn list over skjøten?

Noen med bilder på forskjellige ferdige resultater?

Innlegget ble litt rotete, men håper dere forstår.

Berliner
Hei,
har dere isolasjonen på fasadens utside? Om jeg trenger en konsoll i bunnen av vinduet. StrongTie selger dem i forskjellige dimensjoner.
http://www.strongtie.se/Fönstermontage.619.aspx

For å få det pent og tett på utsiden finnes, så vidt jeg vet, bare to metoder. Fugband eller MS 20 Fug med dreneringen under vindusblikket.
Kanskje kan du gi oss litt mer informasjon om hvordan dine yttervegger er bygget opp.

Det er passivhusvegger. Gjennomskjæring av vegg Innenfra og ut:
(ca mål) 5 cm Cellegummi - 11 cm betongkjerne - 26 cm cellegummi. Jeg har vedlagt et bilde av hvordan det ser ut.

De monteringsankrene som finnes rekker ikke fra vinduet til betongkjernen. Jeg har hatt som idé å skjære ut en del av cellegummien og sette inn lekter som jeg kan feste ankeret i. Jeg tror at den løsningen blir enklest og best.

Skal også legge til at det er PVC vinduer og at jeg kommer til å bruke skum. Jeg antar at det er Sikaflex MS20 som du mener? Da kanskje jeg skal sørge for å pusse fasaden først og så montere vinduer og bruke hvit fugemasse.

• Tverrsnitt av passivhusvegg med lag: 5 cm cellplast, 11 cm betongkjerne og 26 cm cellplast, sett fra innsiden mot utsiden.
Berliner
Hei,
om du vil pusse ytterveggene kontakt en selger av STO. De har en spesiell tetningslist som klistres fast på vinduer.
Det finnes mange produsenter som har MS 20. Jeg mente Ljungbergs.dk
MS 20 har fordelen at den er meget UV stabil.

Jeg har selv bygget inn vinduer med Strongtiesystem med de holderne i bunnen.
De er lette å montere og dessuten ødelegger du ikke for mye isolasjon i motsetning til regel. Fyll de holderne med fugeskum.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.