Kjøpte for en stund siden en skikkelig rønne fra 1947 som trenger masse kjærlighet, og etter å ha reparert en lekkasje i taket er det nå på tide å ta tak i skaden som har oppstått innvendig. Ovenfor er det et uisolert loftsrom og mot det er det isolert med kutterspon.
Tanken er å sette opp renoveringsgips og deretter et gipstak i stedet for det papirkledde som jeg har tatt ned. Spørsmålet er imidlertid hvordan jeg best bør gå fram med den skaden som nå er uttørket men som vises på bildet?
Jeg ville ha byttet ut det skadede virket. Det tar ikke så lang tid sammenlignet med resten av prosjektet, og da kan du kaste på gipsen med god samvittighet etterpå
Ser jo knapt ut som en skade..........børst bort det hvite så er det vel ikke noe mer enn det? Kan jo ikke ha lekket inn noe spesielt lenge der?
Det er uklart hvor lenge det har vært sånn. Kjøpte et "ødehus". Eieren hadde vært på hjem i drøyt et halvt år og var/er forvirret så det var ikke mulig å få ut noe info.
Har vært oppe på taket og ordnet lekkasjen i høst, så den er garantert tørr nå. Det var flaks at det var verdens varmeste sommer i forbindelse med kjøpet. Det er jo litt skader på undertaket, så et takbytte er et kommende prosjekt.