Jeg har en betongbit i leiligheten som jeg skal bygge på.
Jeg kommer til å bore i betongen. Sette plugger i. Deretter vil det komme opp treverk oppå, og til slutt en skrue gjennom treverket og inn i betongen.
Jeg vil altså trenge å gjøre overflaten på betongen så jevn og rett som mulig, men fortsatt såpass sterk at den kan bores i uten at den sprekker og smuldrer.
Som det ser ut nå, er det en overflate som har en del mindre groper og en forskjell i overflaten på opptil 3mm.
Hva er best å bruke for å jevne ut overflaten og likevel beholde den sterk?
Det er en avlang betongstripe med bredde 160mm og lengde på omtrent 4 meter.
Jeg kommer til å bore i betongen. Sette plugger i. Deretter vil det komme opp treverk oppå, og til slutt en skrue gjennom treverket og inn i betongen.
Jeg vil altså trenge å gjøre overflaten på betongen så jevn og rett som mulig, men fortsatt såpass sterk at den kan bores i uten at den sprekker og smuldrer.
Som det ser ut nå, er det en overflate som har en del mindre groper og en forskjell i overflaten på opptil 3mm.
Hva er best å bruke for å jevne ut overflaten og likevel beholde den sterk?
Det er en avlang betongstripe med bredde 160mm og lengde på omtrent 4 meter.
Hvor bør jeg henvende meg for reparasjonsbruk? Finnes det f.eks. på Bauhaus eller må jeg henvende meg til en spesialbutikk.
Finnes det en form for sparkel som også fungerer?
Går det an å slipe på Ardex?
Holder det med en sparkelspade for å påføre massen?
Finnes det en form for sparkel som også fungerer?
Går det an å slipe på Ardex?
Holder det med en sparkelspade for å påføre massen?
Finnes i byggevarehandelen. Har de ikke Ardex, be om noe lignende. A45 og A31 kan slipes, men det er tøft. Helst bruke ordentlig sandpapir i størrelse 36 el. grovere. På jobben bruker vi slipeskiver til gulvslipemaskin også for å håndsliping. Konsistensen blir som sparkel, og du bruker/legger på det akkurat som vanlig sparkel.
Ellers finnes det også finsparkel, f.eks. 828, (tror merket er Ardex også der). Finere overflate, lettere å slipe. Også det i pulverform som du må blande selv.
Ellers finnes det også finsparkel, f.eks. 828, (tror merket er Ardex også der). Finere overflate, lettere å slipe. Også det i pulverform som du må blande selv.
Klikk her for å svare