Hei alle glade. Huseier i litt over et år og har fått mye hjelp av Byggahus. Nå finner jeg ikke et klart svar på et spørsmål som har dukket opp, så da får man spørre selv rett og slett.

Jeg har gjort noen mindre reparasjoner av pussen utvendig på en betongkjeller. Nå har jeg oppdaget et hull i betongen på utsiden av kjellertrappen. Sannsynligvis har det rent vann langs den innstøpte gjerdestolpen og med årene har det funnet veien ut. På innsiden av betongen er det ingen skader, men kalkutslag. Synd det ikke er noe inne i selve kjelleren.

Min tanke er å slå ned til hulrommet, deretter frilegge gjerdestolpen og så støpe opp igjen.

Så til spørsmålet; Jeg har en del pussmørtel igjen. Kan jeg bruke dette? Egentlig blir det for tykt lag, men spiller det virkelig så stor rolle? Hvis jeg har forstått det riktig så er pussmørtel mer holdbart og burde derfor egne seg godt? Bør man støpe lag i omganger (føles som det kan se stygt ut)?
Eller skal jeg rett og slett kjøpe en sekk betongmiks?

Takk for alle svar!

• Betongfeste utenfor en kjellernedgang viser sprekker og et hull ved en inngjuten stolpe, med et målebånd som viser dimensjonene.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.