Er det vanskelig å sette opp netting og sette opp isopor før man pusser,
kan man gjøre det selv eller skal "putsmannen" gjøre det?
 
Det er ufattelig ukomplisert. Det tar bare tid. Sørg bare for at du har instruksjonsboken fra Optiroc. Ring dem og be dem sende den hvis du ikke har fått den.

I boken/heftet/løsbladene står alle håndgrep som forsterkning rundt vinduer og dører mm.
 
Fasting65:
Jeg har sett litt på nettsiden din og på hva du har skrevet i tidligere tråder. Har du gjort selve pussjobben selv eller leide du inn folk? (eller hvilke deler gjorde du selv?)
Må for øvrig si at huset ditt ser superlekkert ut! Helt i min smak...
 
Hallo hasse_f.

Takk for rosen, det varmer alltid. :)

Selve pussjobben har vi leid inn. Det er de samme gutta som hjalp til med reisverket og takkonstruksjonen.

Jeg prøvde å pusse 2x2 meter i kjelleren, og det var latterlig vanskelig for en som aldri hadde holdt en murskje før.

Jeg og mine ansatte hjalp til med å sette opp nettet. Det er ikke det minste komplisert, men det tar bare tid.

De festene man har for isoleringen og nettet er ikke tilstrekkelig i henhold til de cc-avstandene Optiroc anbefaler. Man må supplere med litt galvanisert spiker der nettet ikke sitter ordentlig. Festene er for dyre å sløse med.
 
Netiet du innvendig også før du pusset der?
 
Nei. I kjelleren fuktet vi for kun... Er kanskje ikke helt riktig metode, men det ser fint ut. I de instruksjonsmaterialene jeg fant, snakket de aldri om netting.
 
Hei, mine karer pusser direkte på Leca innendørs, men utendørs har de valgt å sette nett, også der er det Leca. Ser enkelt ut å pusse, men det er vel som vanlig med alt som ser enkelt ut, = supersvært...

mvh iw
 
Ærlig talt vet jeg ikke hvorfor man bruker nett når underlaget er av betong, men jeg har snakket med en murer av den eldre skolen som på det sterkeste mente at man skulle bruke nett hvis man pusser en betongvegg/lecavegg utendørs.

Det finnes et antall utleiehus ved Hägerstensåsen i Stockholm som IKKE har brukt nett. Der faller pussen i store flak.

Så, Ingvar - de gjør rett ifølge min kontakt, men som vanlig er det sikkert noen som hevder det motsatte...

(Det har vel å gjøre med vær og vind som man alltid bør bruke nett utendørs antar jeg...).
 
ja ikke vet jeg, men der mitt lille bygg står blåser det som bare pokker, men det er vel prisen for havutsikten antar jeg.. ;D

Takk for input, alltid bra å få litt medhold.. mvh iw
 
Man nett på for å ta opp tvangskreftene som oppstår når pussen beveger seg relativt underlaget for eksempel på grunn av krymping eller temperatur.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.