Hei!
Jeg tenkte en dag at jeg skulle ta og male om i vaskerommet, og til det hørte det da med å rive ned tapeter og skrape maling
Dessverre løsnet også masse puss, og 2 vegger måtte jeg begynne helt på nytt med da de var i så dårlig stand.
Japp, så nå prøver jeg å lære meg å pusse vegger, noe som går ganske bra etter 2 vegger!
Men hvordan skal jeg lettest jevne ut de første veggene?
Kan man slipe, eller er det bare å pusse på nytt??
Har brukt puss på 1(snart 2) vegg og mørtel på 2 vegger.
Jeg tenkte en dag at jeg skulle ta og male om i vaskerommet, og til det hørte det da med å rive ned tapeter og skrape maling
Dessverre løsnet også masse puss, og 2 vegger måtte jeg begynne helt på nytt med da de var i så dårlig stand.
Japp, så nå prøver jeg å lære meg å pusse vegger, noe som går ganske bra etter 2 vegger!
Men hvordan skal jeg lettest jevne ut de første veggene?
Kan man slipe, eller er det bare å pusse på nytt??
Har brukt puss på 1(snart 2) vegg og mørtel på 2 vegger.
Pussepuss er vanskelig og blir sjelden veldig bra. Kjøp istedenfor 1mm Murpuss C og påfør tynt (3-5mm) med stålbrett, la tørke deretter i rundt 30-60 minutter og puss deretter overflatene med et lett fuktet pussebrett så blir de glatte og fine.
murbruk når du skal pusse?Magdalena Koch skrev:Hei!
Jeg tenkte en dag at jeg skulle ta og male om i vaskerommet og til det hørte da å rive ned tapeter og skrape maling
Dessverre løsnet også masse puss og 2 vegger måtte jeg begynne helt på nytt med da de var i så dårlig stand.
Ja, så nå prøver jeg å lære meg å pusse vegger, noe som går etter 2 vegger ganske bra!
Men hvordaaan skal jeg lettest avrette de første veggene?
Kan man slipe eller er det bare å pusse på nytt??
Har brukt pussbruk på 1(snart 2) vegg og murbruk på 2 vegger,
Takk
Har jo de derre prylerne men ble så dårlig
men må legge på et nytt lag og så vente og bruke filtkanter..
Skal jeg få ha en sånn med skum under?
Største tabben er nok at jeg ikke fikk filtkanter til å funke (eller skjønte hvordan man skulle gjøre det riktig)
Har jo de derre prylerne men ble så dårlig
Skal jeg få ha en sånn med skum under?
Største tabben er nok at jeg ikke fikk filtkanter til å funke (eller skjønte hvordan man skulle gjøre det riktig)
Jepp
eller nja
Det er veggene som jeg måtte gå ned til grunnen på... Så der bruker jeg murmørtel
Det er veggene som jeg måtte gå ned til grunnen på... Så der bruker jeg murmørtel
Viktig at det er 1mm fraksjon på C-mørtelet. Filtbrettene med skum funker bra, det hvite finporige skummet er best. Filtbrettet legger du i en bøtte med vann noen minutter før du begynner, deretter drar du av vannet på bøttens kant. Den skal kun være lett fuktet, skal ikke dryppe. Så gjør du sirkelbevegelser med lett trykk på pussen. Kjennes det som pussen griser eller skal falle ned, må den stivne litt lenger før du begynner. Gir filtbrettet ingen effekt i det hele tatt, har du ventet for lenge.Magdalena Koch skrev:
Klikk her for å svare