Vil pusse veggene mine på kjøkkenet, veggene er av betong. Hvordan går jeg frem?

Finnes det noe spesielt pussmørtel som er passende?

Man kan bruke vanlig Putsbruk C. Det er bra å legge primer først og sette på pussnett hvis det finnes sprekker i veggen. Fukt veggen med en stor kalk- eller tjærebørste. Deretter er det bare å slå på mørtelen, jevne det ut med en langskånska, la det tørke litt for så å fikse strukturen med en kalkbørste. Jeg synes det er penere når pussen er ujevn, som en gammel kirke omtrent. Det finnes selvfølgelig like mange måter å gjøre dette på som håndverkere. Det eneste som er vanskelig er å lære seg hvordan man slår på mørtelen. Men etter 5-6 kvm har man lært seg :) . Det blir mye mørtel på gulvet i starten... Mørtelen må være akkurat passe våt for å feste bra. Det finnes noen tråder om hvordan man pusser her på forumet.

Lykke til

Tror det kan bli ganske stilig om jeg lykkes... for det er på kjøkkenet jeg skal gjøre det, og på den ene veggen har jeg tatt frem teglen. Det er på den teglsteinsveggen som det meste av kjøkkenet kommer til å være montert. Det skal være IKEA`s Tidaholm (Eik).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.