Jeg vil pusse en peis ganske jevnt. Akkurat nå ser den ut som på bildet nedenfor. Hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg prøve å banke ned teglsteinen så jevnt det går (med risiko for at steinene sprekker?) og så pusse? Skal jeg bare pusse opp mellomrommene med en helvetes masse mørtel? Trengs det armering? Hilfe 😅🥲

• Rød mursteinspeis med blått felt og sotet innsiden, mot en hvit vegg og brunt gulv. Spørsmål om hvordan pusse den slett.
  • Rød mursteinspeis med ujevne kanter, delvis pusset murvegg ved siden av.
Pusse til det blir glatt er vel hva man skal gjøre. Burde ikke være noe problem.

Men hvorfor? Endre utseende? Skal det males etterpå? Hvitt? Skulle det ikke fungere å male direkte uten å pusse da? Og beholde den litt unike strukturen, men gjøre den litt mer diskret. Killgissningar i mengde. hm hm Seriøse forslag mener jeg såklart😁

O O skrev:
Pusse til det blir glatt er vel det man skal gjøre. Bør ikke være noe problem.

Men hvorfor? Endre utseende? Skal det males etterpå? Hvitt? Ville det ikke funke å male direkte uten å pusse da? Og beholde den litt unike strukturen, men gjøre den litt mer diskret. Vill gjetting i mengder. hm hm Seriøse forslag mener jeg så klart😁
Hva da, synes du ikke den er diskret? 😅😉
Ja, for å endre utseende. Jeg har vanskelig for å se det vakre i den som den står nå. Bare male kunne kanskje funket, men tror nok likevel at jeg ville ha den glatt 😅 kan også være utrolig ivrig på å teste å pusse. Men tror du at det går å bare kjøre, uten armering eller så?

Jeg gjetter at tanken med formen er at den skal fungere som lamellene på en kjøleribbe?

Tenk på om det kan bli pent å mure på en annen belegning? Typ grå skifer. Jækla fint. Eller amerikansk Cabin-stil med lyse rundere fine steiner.

N
Forvann litt, og slå på 3 mm c bruk i omganger.
Dekk til gulv etc først.
Det kommer til å bli Veldig grisete.

N neo11 skrev:
Forvann litt, og slå på 3 mm c bruk i omganger.
Dekk gulv etc først.
Det kommer til å bli Veldig grisete.
Takk! jeg får rett og slett teste, hva er det verste som kan skje tenker jeg 😅

N
At du dekker gulvet for dårlig, at tapen ikke er tett, og vann lekker ut i gulvet. Du må forvanne og pusse, og det kommer til å bli veldig grisete rundt omkring.

N neo11 skrev:
At du dekker gulv for dårlig, at tapen ikke er tett, og vann lekker ut i gulvet.
Du må forvanne og pusse, og det kommer til å bli veldig grisete rundt omkring.
Takk for heads up, jeg skal dekke som bare faen. Gulvet skal uansett byttes hele veien ned til betongen men det er nok greit å dekke likevel 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.