Jeg vil pusse en peis ganske jevnt. Akkurat nå ser den ut som på bildet nedenfor. Hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg prøve å banke ned teglsteinen så jevnt det går (med risiko for at steinene sprekker?) og så pusse? Skal jeg bare pusse opp mellomrommene med en helvetes masse mørtel? Trengs det armering? Hilfe 😅🥲
Pusse til det blir glatt er vel hva man skal gjøre. Burde ikke være noe problem.
Men hvorfor? Endre utseende? Skal det males etterpå? Hvitt? Skulle det ikke fungere å male direkte uten å pusse da? Og beholde den litt unike strukturen, men gjøre den litt mer diskret. Killgissningar i mengde. hm hm Seriøse forslag mener jeg såklart😁
Men hvorfor? Endre utseende? Skal det males etterpå? Hvitt? Skulle det ikke fungere å male direkte uten å pusse da? Og beholde den litt unike strukturen, men gjøre den litt mer diskret. Killgissningar i mengde. hm hm Seriøse forslag mener jeg såklart😁
Hva da, synes du ikke den er diskret? 😅😉O skrev:
Pusse til det blir glatt er vel det man skal gjøre. Bør ikke være noe problem.
Men hvorfor? Endre utseende? Skal det males etterpå? Hvitt? Ville det ikke funke å male direkte uten å pusse da? Og beholde den litt unike strukturen, men gjøre den litt mer diskret. Vill gjetting i mengder. hm hm Seriøse forslag mener jeg så klart😁
Ja, for å endre utseende. Jeg har vanskelig for å se det vakre i den som den står nå. Bare male kunne kanskje funket, men tror nok likevel at jeg ville ha den glatt 😅 kan også være utrolig ivrig på å teste å pusse. Men tror du at det går å bare kjøre, uten armering eller så?
Takk for heads up, jeg skal dekke som bare faen. Gulvet skal uansett byttes hele veien ned til betongen men det er nok greit å dekke likevel 😊N neo11 skrev:
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 357 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.357 innlegg
Da holder det å legge en masonittplate mot.
Og mal så med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Og mal så med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Putsa om eller låta vara
Stenhus -
Hvordan pusser man en teglesteinspeis?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Gjør om peis - pusse og glassinnramme
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Tegel/trähus ska putsas. Hela, eller bara den teglade delen?
Fasad -
Pusse teglestein peis
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi