Har murt opp kjellervegger på min utbygning med leca. Nå til mitt spørsmål: Ifølge maxit skal man dekke leka med rødgrunn under mark. Jeg skal sette isodränskiver og lurer da på om man ikke kan dekke leka med vanlig murpuss B i stedet. Eller vanlig std sement med 0-4mm sand i et tynt lag. Hva ville dere foretrukket???
Min 70 år gamle murer synes ikke man trenger noe, men det føles som man burde dekke det med noe...
Murpuss inneholder jo kalk. Gjør det noe? Føles som et tynt betonglag suger til seg mindre fukt.
Hva sier dere???
Takk for svar...
Min 70 år gamle murer synes ikke man trenger noe, men det føles som man burde dekke det med noe...
Murpuss inneholder jo kalk. Gjør det noe? Føles som et tynt betonglag suger til seg mindre fukt.
Hva sier dere???
Takk for svar...
jeg murte igjen et kjellergarasje i sommer og da murte jeg med leca, så "pusset" jeg den delen av grunnmuren som var over bakken og slammade med murbruk-B under bakken......så drenerte jeg med platon osv......
Skulle anbefale å slammes......mitt var jo utvendig på grunnmuren så jeg satte asfaltprimer og en gummiduk ~50cm fra bunnen på grunnmuren(ved klacken) og opp...men det inngår jo ikke i platon drenerings kittet......
mvh
M
Skulle anbefale å slammes......mitt var jo utvendig på grunnmuren så jeg satte asfaltprimer og en gummiduk ~50cm fra bunnen på grunnmuren(ved klacken) og opp...men det inngår jo ikke i platon drenerings kittet......
mvh
M
Klikk her for å svare