Jeg har et rom i kjelleren der jeg har slått ned all puss og dermed avdekket betonghullstein (to vegger) samt lecablokker. Nå gjenstår pussing. Kan man på en smidig måte gjøre dette selv? Nå har vi litt sprekker i ytterveggene, så ifølge to murmestre jeg har snakket med, bør man netta ytterveggene. Siden den ene av murmestene kom med et kostnadsforslag som ble ganske dyrt (nærmere 20 000 kr for 24 m² vegg) lurer jeg på om man noenlunde enkelt kan pusse om selv? Jeg ville vært veldig takknemlig for tips om hvordan man gjør. Gjerne tips om hvordan man fester nettet også samt hvilken type nett det handler om.
Fest hønsenetting ved å bøye spiker og puss deretter over. Det finnes nok hjelp om hvordan man pusser på nettet eller hos din byggevarehandel. Ikke spesielt vanskelig (det vanskelige er å få det fint), men du trenger nok å leie en betongblander, blir nok slitsomt å blande så mye i bøtte.
Men trenger du virkelig netting? Har ikke veggene satt seg?
Men trenger du virkelig netting? Har ikke veggene satt seg?
Hadde nok siktet på sveisenett i stedet om jeg skulle satt opp nett. Det, et par bokser spikerplugg og ståltråd burde gjøre susen. Om veggene er rette går det nok ganske fort og bør gå for de fleste som er halvdhandige. Kan jo være smart å planlegge inn om du skal ha elektrorør etc gående i veggen.
Klikk her for å svare