Hei.
Tenkte begynne å male gangen og listene. Men hvordan fresher man opp dette arbeidet til den dagen man river steinen og legger nytt.
Kvartstav blir nok en ordentlig suppe med disse 12/15 karmene
Forslag?

• Trappetrinn med mørke fliser og synlige fuger, nært en dørkarm. Flisene har fossil-lignende mønstre.
  • Dørkarm ved skjøt mellom ulikt gulvmateriale, stein og tre, med slitt fugemasse og mulig behov for oppussing før maling av hall og lister.
  • Ujevn overgang mellom flisgulv, teppe og list i en gang. Listverket er delvis malt, og treverket har synlige skjøter og slitasje.
  • Flisgulv møter ujevnt tregulv med synlig sprekkemasse imellom, ved siden av en matter og del av en sko.
  • Hjørne av en hall med en slitt list, vegg, flisegulv og en del av et tau-vevet teppe. Det er en sprekk mellom vegg og gulv.
  • Hjørne av en dørkarm med hvit maling og slitt listverk ved gulvet, mot mørke fliser.
Utsiden av fôret er altså bredere enn sokkel. Som gjør det vanskeligere med påbyggingslist.

En påbyggnadslist gjør det ikke penere i mine øyne. Prøv å skrape bort fugen mellom gulv og sokkel og legg ny i stedet.

Jeg hadde forsøkt med en smyg/foglist 8* 32, på "platten" mot gulvet innskåret med multikutter i/under gulvlisten. Mot terskelen hadde jeg forsøkt å få tak i en eldre mørk metallist

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.