Hei, begynner å få litt kalde føtter nå angående min fine idé å støpe inn prisolrørene til radiatoren.
Veggen er murt med Finja eksakt (10 cm isolasjon i midten av leca-blokk).
Utenpå disse ligger det et metallnett og 5-10 mm puss, gjort av en proff.

Det som bekymrer meg nå er at det skal sprekke når rørene blir litt varme, kanskje ikke pussen fester på prisolplasten?
Må jeg ha nett over, samt hvor dypt må røret hugges inn for å få en bra puss? Antar de 3 mm som de ligger under veggkanten nå ikke er nok?
Se bilder!
Veldig takknemlig for alle tips? Kanskje bør man begynne med husfixt i bunnen?
Tenkte å hugge inn en form for klammer som kan holde rørene på plass, så de ikke beveger seg? Er dette nødvendig tror du?

• Veggen med innfelte prisolrør, dekket med puss, et vindu og en radiator under. Rør er synlige under isolasjonen i toppen.
  • En hånd holder et hvitt rør og vurderer dypet i en murvegg med åpning, omgitt av isolasjon og pusset overflate.
N
Ser ingen problemer med å slå på 3mm c bruk i omganger rett på rørene. Forvann litt. Bruk er steinmateriale, og har ingen egentlige problemer med varme som tre og metall kan ha. Synes ikke du trenger nett heller da det er såpass tykt. Det eneste problemet er vel øverst hvis det bare er 3 mm, det er tynt for puss, og kan sprekke. Men der får du ikke plass med et nett heller så, finn på noe. Bruk ikke husfix.

3mm puss er etter min mening for lite.
Men ellers er det bare å kjøre på.
Jeg pleier å feste rørene med spiker eller skrue og så dytte på bruk på ca 2 steder per meter, når de har stivnet så fjerner jeg skruen og pusser

Takk! Da har jeg litt oversikt

B
  • Liker
Daniel Larsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.