Medlem
· Blekinge
· 5 innlegg
Hei!
Trenger litt tips og råd.
Har en vegg av leca som også er en yttervegg og støttemur. Det sitter isodrän på utsiden. Nå trenger jeg å fikse den på innsiden. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Finishen er ikke superviktig da det er i en garasje som kommer til å bli brukt...
En tanke jeg hadde var å pusse veggen med finbetong og en stålsparkel? Gipspuss eller vanlig sparkel føles litt dumt på en yttervegg, vel?
Noen som har noen forslag?
Trenger litt tips og råd.
Har en vegg av leca som også er en yttervegg og støttemur. Det sitter isodrän på utsiden. Nå trenger jeg å fikse den på innsiden. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Finishen er ikke superviktig da det er i en garasje som kommer til å bli brukt...
En tanke jeg hadde var å pusse veggen med finbetong og en stålsparkel? Gipspuss eller vanlig sparkel føles litt dumt på en yttervegg, vel?
Noen som har noen forslag?
Medlem
· Blekinge
· 5 innlegg
Takk for svar! 
Har pusset en liten flate med finbetong og synes at det faktisk blir helt ok!
Og det føles som betongen også gir en hardere vegg enn puss.
Med puss trenger jeg vel å legge en rødgrunn først også? Eller?
Takk!
Har pusset en liten flate med finbetong og synes at det faktisk blir helt ok!
Og det føles som betongen også gir en hardere vegg enn puss.
Med puss trenger jeg vel å legge en rødgrunn først også? Eller?
Takk!
Selv om man kanskje synes at det blir en fin hard overflate, kan den bli for hard. Den minste lille mikroskopiske setning og "skallet" sprekker. Derfor pleier man å bygge svakere utover enn hva stommen (eller underliggende puss) er. Skulle nok valgt en magrere mørtel for pussformål enn hva finbetong er.
Medlem
· Blekinge
· 5 innlegg
Stor takk for alle tips og refleksjoner!!
Akkurat dette jeg trengte å høre!
Blir nok til å bruke b-bruk da. Kommer uansett til å male veggen hvit med silikat etterpå, så det gjør ingenting om man får det klassiske rutemønsteret i pussen!
Forvanner man lecablokkene før man legger på pussen?
Akkurat dette jeg trengte å høre!
Blir nok til å bruke b-bruk da. Kommer uansett til å male veggen hvit med silikat etterpå, så det gjør ingenting om man får det klassiske rutemønsteret i pussen!
Forvanner man lecablokkene før man legger på pussen?
Klikk her for å svare