Hei!
Jeg holder på å lage et utekjøkken på ca 25 kvm.
Alt mures opp i leca, og nå til helgen skal jeg støpe benkeplatene på stedet.
Jeg vil pusse lecaen senere og har googlet og sett rundt en hel del på nettet om hvordan man gjør det, at man skal grunne puss først, deretter ha på nett, og til slutt påføre selve pussen.
På min lokale Bolist-butikk spurte jeg om dette, og han sa da
-Nei nei, det holder at du bare legger på puss, metoden du nevner er mer for husvegger...
Holder det med å bare pusse direkte på lecaen, eller bør jeg grunne med puss først?
Jeg holder på å lage et utekjøkken på ca 25 kvm.
Alt mures opp i leca, og nå til helgen skal jeg støpe benkeplatene på stedet.
Jeg vil pusse lecaen senere og har googlet og sett rundt en hel del på nettet om hvordan man gjør det, at man skal grunne puss først, deretter ha på nett, og til slutt påføre selve pussen.
På min lokale Bolist-butikk spurte jeg om dette, og han sa da
-Nei nei, det holder at du bare legger på puss, metoden du nevner er mer for husvegger...
Holder det med å bare pusse direkte på lecaen, eller bør jeg grunne med puss først?
Det kommer vel an på hvor ofte du vil gjøre om det. Jeg hadde ikke droppet grunningen. Nettet hadde jeg kanskje (med betoning på kanskje) hoppet over avhengig av hvordan konstruksjonen ser ut. Står utekjøkkenet utendørs, dvs ikke under tak, hadde jeg definitivt gjort "som man skal". Alt for at det skal holde så lenge som mulig.
Hvordan gikk det med kjøkkenet? Kan man få se et bilde?
Takk for oppdateringen. Jeg synes det ser bra ut. Jeg er selv inne på å bygge utekjøkken med leca og tak som bæres opp av stolper de står på muren. Jeg ville bli veldig glad om du orker legge opp flere bilder av helheten.
takk så mye kan legge opp bilder i morgen på hvordan det ser ut nåN nybyggarn3 skrev:
så her ser det ut nå.N nybyggarn3 skrev:
Har ikke trukket el eller bygget lukene ennå
Ja søren så flott. Det der kommer til å bli fantastisk når det er ferdig.
Jeg planlegger noe lignende med forskjellen at kjøkkenet kommer til å være delvis nedgravd (skrående tomt), noe som innebærer at muren delvis blir en støttemur.
Jeg planlegger noe lignende med forskjellen at kjøkkenet kommer til å være delvis nedgravd (skrående tomt), noe som innebærer at muren delvis blir en støttemur.
Klikk her for å svare