Jeg skal utvide badet i en gammel leilighet. Dessverre var murene mindre nøye, men det spilte vel ikke så stor rolle når det var to forskjellige rom.
Men nå er konsekvensen at jeg har en teglvegg som er litt bøyd, som trenger å bli helt jevn så jeg kan sette opp fliser.
Finnes det et system med justerbare lister? Har dessverre ingen bordsag så jeg kan sage til egne av passende tykkelse.
Eller burde jeg løse det på en annen måte?
Lurer også på hvilken mørtel jeg burde bruke, og om nett er nødvendig ved en tykkelse på 3-4 cm? Hvordan er det best å feste nett på tegl i så fall?
Men nå er konsekvensen at jeg har en teglvegg som er litt bøyd, som trenger å bli helt jevn så jeg kan sette opp fliser.
Finnes det et system med justerbare lister? Har dessverre ingen bordsag så jeg kan sage til egne av passende tykkelse.
Eller burde jeg løse det på en annen måte?
Lurer også på hvilken mørtel jeg burde bruke, og om nett er nødvendig ved en tykkelse på 3-4 cm? Hvordan er det best å feste nett på tegl i så fall?
Jeg spikret opp lekter 22x45 og pusset på, uten nett. Ble noen lag puss.
Problemet er at på midten kanskje jeg trenger 1 cm puss. Men på sidene av veggen 3-4 cm. Veggen er totalt 2,5 m lang. Så jeg tenker at det ikke er nok med lister på sidene. Det blir for langt avstand for å orke dra retteskinnen og få alt riktig.
Tror jeg da =)
Tror jeg da =)
Avhengig av hvordan det ser ut må du kanskje sette ut ribber i kantene/hjørnene, og deretter synes jeg at ca. 40-60 cc er passe. Bygg opp ett felt om gangen og avslutt med finpuss. Jeg tror det blir for vanskelig å lage justerbare ribber, nå blir det mer mørtel som går ut.
Om det kan finnes mer praktiske måter med for eksempel gips for å få det rett kan noen andre svare på.
Om det kan finnes mer praktiske måter med for eksempel gips for å få det rett kan noen andre svare på.
Ja, veggen må jo deles opp på noe vis uansett. Klarer jo ikke å blande og få opp all puss raskt nok.
Men som amatør så tenkte jeg at det kanskje fantes andre smartere systemer enn trelister.
Forresten, hvilken type puss er å anbefale?
Men som amatør så tenkte jeg at det kanskje fantes andre smartere systemer enn trelister.
Forresten, hvilken type puss er å anbefale?
Puss og murmørtel C. Jeg har testet Byggmax-merket som jeg ikke likte i det hele tatt. Prøvde så med Finja som var mye bedre. En tredje gang prøvde jeg Bauhaus Probau som var mye billigere, og jeg merket ingen forskjell mellom den og Finja. Deilig å få store mengder hjem levert for noen hundrelapper.S stefand skrev:
Klikk her for å svare