Vi har en kjeller i tilbygging der altså den ene kortveggen utgjøres av tidligere yttervegg på originalbygget.
Pussen på denne veggen hadde sluppet helt og løsnet i store flak ved lett banking. Bakom er sånn der kallasfalt som man brukte til grunnisolering. Over marknivå sitter pussen bra så tydelig at den ikke har villet feste på asfalten.
Jeg begynte å slipe bort asfalten med diamantslipeskive men det gikk ganske tregt og etter 5 min kunne jeg konstatere at hele kjelleren var dekket av et lag sot. Oops!
Så spørsmålet er, finnes det noen annen måte å få pussen til å feste på underlaget, alternativt en mindre støvete måte å få bort asfalten?
Pussen på denne veggen hadde sluppet helt og løsnet i store flak ved lett banking. Bakom er sånn der kallasfalt som man brukte til grunnisolering. Over marknivå sitter pussen bra så tydelig at den ikke har villet feste på asfalten.
Jeg begynte å slipe bort asfalten med diamantslipeskive men det gikk ganske tregt og etter 5 min kunne jeg konstatere at hele kjelleren var dekket av et lag sot. Oops!
Så spørsmålet er, finnes det noen annen måte å få pussen til å feste på underlaget, alternativt en mindre støvete måte å få bort asfalten?
Ser nå mot Webers gypsum. Tilhørende primer skal være egnet på asfalt. Hva tror dere om å bruke det på kjellervegg? Er jo oppvarmet kjeller og nå innervegg.J JonteP83 skrev:Vi har en kjeller i tilbygg der altså den ene kortveggen utgjøres av tidligere yttervegg på originalbygging.
Pussen på denne veggen hadde løsnet helt og falt av i store biter ved lett banking. Bak er det en slik kald asfalt som man brukte til grunnisolering. Over marknivå sitter pussen bra så tydelig at den ikke har villet feste på asfalten.
Jeg begynte å slipe bort asfalten med diamantslipeskive, men det gikk ganske tregt og etter 5 min kunne jeg konstatere at hele kjelleren var dekket av et lag sot. Oops!
Så spørsmålet er, finnes det noen annen måte å få pussen til å feste på underlaget, alternativt en mindre støvete måte å få bort asfalten på?
Klikk her for å svare