Hvor varm har dere tenkt at skorsteinen skal være på utsiden egentlig? Vår skorstein har tapet på...
Om huset er gammelt anbefaler jeg kalkmørtel, ellers noen form for KC-mørtel. Jeg har selv pusset med Maxit Serpo 135 "Håndmørtel" som jeg syntes var veldig lett å arbeide med.
Farge spiller ingen rolle. Men kalkmaling er hyggelig!
Om huset er gammelt anbefaler jeg kalkmørtel, ellers noen form for KC-mørtel. Jeg har selv pusset med Maxit Serpo 135 "Håndmørtel" som jeg syntes var veldig lett å arbeide med.
Farge spiller ingen rolle. Men kalkmaling er hyggelig!
Det finnes pigment å blande i pussen så den nesten samme farge som fargen man skal male den med på så måte synes ikke sprekker så lett. Man kan også med fordel male med strukturmaling for å motvirke at sprekker skal synes.
Har dere noe tips til en schnygg farge å male en skorstein med.
Jeg har en hvitmalt skorstein som ikke bryter pent mot mine hvite vegger. Skulle helst hatt mursteinsfargen (umalt) men det er for mye jobb å fjerne malingen, kan man male i en slags murstein- eller rustfarge tro?
//Daniel
Jeg har en hvitmalt skorstein som ikke bryter pent mot mine hvite vegger. Skulle helst hatt mursteinsfargen (umalt) men det er for mye jobb å fjerne malingen, kan man male i en slags murstein- eller rustfarge tro?
//Daniel
Klikk her for å svare