God kveld...
Vi skal renovere vår skorstein som har sprekker, hvilken puss og maling skal vi bruke for å få best resultat..? Må jo tåle varmen.
Mvh Hansen
 
Hvor varm har dere tenkt at skorsteinen skal være på utsiden egentlig? Vår skorstein har tapet på...

Om huset er gammelt anbefaler jeg kalkmørtel, ellers noen form for KC-mørtel. Jeg har selv pusset med Maxit Serpo 135 "Håndmørtel" som jeg syntes var veldig lett å arbeide med.

Farge spiller ingen rolle. Men kalkmaling er hyggelig!
 
Det finnes pigment å blande i pussen så den nesten samme farge som fargen man skal male den med på så måte synes ikke sprekker så lett. Man kan også med fordel male med strukturmaling for å motvirke at sprekker skal synes.
 
D
Har dere noe tips til en schnygg farge å male en skorstein med.

Jeg har en hvitmalt skorstein som ikke bryter pent mot mine hvite vegger. Skulle helst hatt mursteinsfargen (umalt) men det er for mye jobb å fjerne malingen, kan man male i en slags murstein- eller rustfarge tro?

//Daniel
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.