Vi holder på å renovere huset vi kjøpte i høst. Blant annet erstatter vi all masonit med gips.
I stuen har vi peis. Veggen rundt omkring er en teglvegg (murstock??? har aldri skjønt hva en murstock er) som er pusset. Jeg lurer på hvordan i all verden vi fikser den pussede veggen slik at vi kan tapetsere, samt hvordan man gjør med skjøten mellom puss og gipsplaten som settes opp ved siden av. Skal man bare sparkle eller kan/bør man også sette en glassfiberremse over skjøten?

Forslag tas imot med takk :p

Murstock med tapet og skadet puss rundt, peis i rød murstein nedenfor. Høyre side viser uferdig gipsvegg ved renovering.

Trevegg med trepanel ved siden av en pussvegg med tapet. Overgang mellom tre og mur pusset. Arbeid med gipsvegger og renovering pågår.

// Lindrik

For å gjøre rent pipa fra tapet så legger du tykt med tradisjonelt tapetklister og dekker alt med plast, gladpack. Etter at det har sittet over natten kan du dra av tapeten. Vask deretter pipa.

Pipa kan du pusse med gipsflakes.
I skjøten mellom trevegg/gips og pipe kan du legge en mykfuge.

Ok, takk! Forslag til hvordan man tapetserer på nytt?

murstock = skorstein

• Liker
danie
  • Laddar…
Lindrik skrev:
Ok, takk! Forslag på hvordan man tapetserer på nytt?
Om den eksisterende tapeten sitter bra trenger du ikke fjerne den for å tapetsere igjen, løsningen i begge tilfellene er å helsparkle før tapetsering.

Et alternativ er å fjerne tapeten ifølge tidligere tips og deretter male murveggen hvit, etter min mening penere.

Murstock er ord for den delen av skorsteinen som er innendørs.

RoTe
larsbj skrev:
Et alternativ er å bløte bort tapetet i henhold til tidligere tips og deretter male murveggen hvit, etter min mening penere.
Enig! :D

Vi satte naturstensstaver rundt peisen i stedet for tapet.
Fredrik

• Naturstensstaver rundt en peis med en plante i forgrunnen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.