Holder nå på med å bygge ut huset mitt med en ordentlig hall og en skillevegg hvor jeg skal plassere en akkumulatortank.
Siden en akkumulatortank, fylt med 750 liter, veier rundt 1 tonn, lurer jeg på hvordan man best håndterer dette..
Tenkt å bygge med 45x195 virke og 60cc mellom gulvbjelkene, samt akkurat ved akkumulatortanken bygge som et tettere gulvnett for å dekke den enorme belastningen. Så langt har jeg kjøpt 6 stk 70 cm fundamenter, får se om det er nok, trenger ikke fundamenter på den ene siden siden det festes til det nåværende tømmerhuset...
Så alt dette plasserer jeg på eksisterende mark egentlig, uten å grave og legge singel, for her har det stått en veranda før, og grunnen er av samme materiale som resten av steinsokkelen som huset står på.
Vil mest ha bekreftelse på at det holder med 45x195 for å bære tanken, samt snømassene, det blir 45º takvinkel og jeg bor i snøområde 3 og har IKKE kjøpt virket fra byggmax..