Kjøpte markrør (110mm markavløpsrør) hos Hornbach. Ble forvirret over klassifiseringen på disse. SN4 er ikke hva vi er vant til i Norge, vi pleier å ha SN8 eller noen ganger SN12. Dro tilbake til butikken og spurte, og det viste seg at disse f.eks. ikke er godkjent på kommunal grunn. Selgeren fortalte at det ikke er vits å ta dette med innkjøp på hovedkontoret. Rådet jeg fikk fra selgeren var å returnere rørene! Fikk også vite at deres grå avløpsrør ikke er godkjente for innstøping i f.eks. platen i Norge. Forsøkte å kontakte hovedkontoret for å få et svar. Åpenbart at sentralen har fått i oppgave å sile bort denne typen samtaler. Etter å ha blitt trenert av telefonisten i en drøy halvtime så var det bare å gi opp. Selger jeg eiendommen er det jeg som er ansvarlig overfor min kjøper, jeg vil ikke ligge søvnløs i 10 år fordi jeg har brukt feil rør. Er det flere produkter fra Hornbach som ikke møter norske regler som man skal passe seg for å kjøpe? Tips gjerne!

• Wow
karlmb
  • Laddar…
Flertallet byggelager har jo kun B-klassede rør og deler så det vil jo støpes inn et antall rør som ikke er i henhold til reglene. Fins godt om tråder om dette med konklusjonen at Bauhaus, hornbach mfl går bort og man merkelig nok må dra til Biltema for å finne bd-klassifisert (om man nå ikke kjøper fra noe seriøst sted)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.