Hadde samme problem selv. Er det samme hulkillist langs skråtaket som under det? Da tror jeg ikke det går å løse med en gjærsaging, jeg klarte det ikke. Jeg tenkte å løse det med en rektangulær list under skråtaket (som sitter i taket). Kanskje en skyggelist med den vinklede siden nedover, da blir det bare en liten glipe nederst, om takhellingen er 45 grader.
Etter en millionkapninger føles det som det er umulig. Men på grunn av gliper så må jeg ha taklister overalt.
Hva tror dere om å bruke kvartstav nederst i stedet?
Hellingen er 30*. Så man går mot veggen med 30*skjært hulkillist. Deretter mot den med passelig stående kvartstav. Så LATEXFOG
Hva tror dere om å bruke kvartstav nederst i stedet?
Hellingen er 30*. Så man går mot veggen med 30*skjært hulkillist. Deretter mot den med passelig stående kvartstav. Så LATEXFOG
Har du eller kjenner du noen som har en fres? Da kan du endre vinkelen på listen så den passer. Både hulkillist, kvartstaff og trekantslist er jo laget for å sitte i et 90-graders hjørne.
Jeg sparklet igjen sprekken mellom vegg og tak. Deretter limte jeg en papirremse på veggen så den gikk akkurat opp til taket. De mest kronglete hjørnene der lister møttes, skar jeg for hånd med dragsag og morakniv.
Erik
Jeg sparklet igjen sprekken mellom vegg og tak. Deretter limte jeg en papirremse på veggen så den gikk akkurat opp til taket. De mest kronglete hjørnene der lister møttes, skar jeg for hånd med dragsag og morakniv.
Erik
Sist redigert:
Hadde selv det samme problemet... Etter å ha prøvd altfor mange varianter ga jeg opp. Lagde i stedet egne hjørneklosser, noe som gjorde det hele mye, mye enklere. Resultatet ble etter min og mange andres mening veldig vellykket!
Det er jeg også nysgjerrig påcheetah1 skrev:
Skulle jeg hatt en annen list fra begynnelsen som passer bedre?
hei.
En variant er å kappe den mot ytterveggen (lave veggen) rett. den andre i den vinkelen som taket er frem med morakniven og skar litt så på med litt akryl og maling. Vips så er glipe borte.
/ Bare meg
En variant er å kappe den mot ytterveggen (lave veggen) rett. den andre i den vinkelen som taket er frem med morakniven og skar litt så på med litt akryl og maling. Vips så er glipe borte.
/ Bare meg