Begynte å pusse en innvegg i leca i går, men det ble nok "så der". Tror jeg har fått Finpussen C litt for løs, for det flyttet seg nedover. Måtte jevnlig skrape av overskudd nederst på veggen.
Tykkelsen på overflaten som skal pusses er ca 1-1,5 cm. Hvordan gjør jeg best for å lykkes? Skal jeg for eksempel pusse flere ganger og i så fall hvor lenge skal jeg vente før neste pussing? Trengs det nett?
Tykkelsen på overflaten som skal pusses er ca 1-1,5 cm. Hvordan gjør jeg best for å lykkes? Skal jeg for eksempel pusse flere ganger og i så fall hvor lenge skal jeg vente før neste pussing? Trengs det nett?
Du kjører for tykt om du prøver å slå på 15mm med finpuss.
Pussnett deretter eventuell rødgrunn og puss med Pussmørtel C 3mm og om du vil ha det ekstra glatt et lag med 1mm som avslutning.
Pussnett deretter eventuell rødgrunn og puss med Pussmørtel C 3mm og om du vil ha det ekstra glatt et lag med 1mm som avslutning.
Har lest på Finjas hjemmeside nå. For mur under markoverflaten anbefaler man Murcement A, men jeg har brukt Cementas Murcement. Men det er kanskje det samme? Ellers anbefaler man Grunningsmørtel A på lecablokk, om jeg har forstått det riktig. Men en del av overflaten kommer under marknivå. Puss med Murcement A på utsiden, tjære og Pordränskivor.
Ja, enig i at det ble for tykt. Hva skal jeg gjøre med den lille biten jeg allerede har pusset med Pussmørtel C? Burde hatt noe nett.
Tenkte å flislegge innerveggen senere.
Ja, enig i at det ble for tykt. Hva skal jeg gjøre med den lille biten jeg allerede har pusset med Pussmørtel C? Burde hatt noe nett.
Tenkte å flislegge innerveggen senere.
Fungerer rødgrunn under marknivå?Stefan N skrev:
Kjør med Grundning Rød. Men problemet er at jeg allerede har begynt med "vanlig" sement man blander med sand på enkelte partier. Pussen fester seg ikke helt.
Men jeg tenkte å slure med Grundning Rød på denne betongen før pussing. Eller har dere noen andre tips?
Men jeg tenkte å slure med Grundning Rød på denne betongen før pussing. Eller har dere noen andre tips?
Har bilat bort ganske mye av de partiene der pussen ikke festet. Dårligst festet det på "Mur- og Pussbruket".
Partier med den rene sementen sitter kanon, men hva jeg forstår er det vanskelig å få ordentlig feste på dette med finpuss. Finnes det ingen vedheftningsforbedrer for dette underlaget før pussbruket?
Partier med den rene sementen sitter kanon, men hva jeg forstår er det vanskelig å få ordentlig feste på dette med finpuss. Finnes det ingen vedheftningsforbedrer for dette underlaget før pussbruket?
Klikk her for å svare