Vi har et enetasjes hus fra -88 vinkelhus. Alle overflater er fylt til bristepunktet, så ønsket om mer plass er stort!
Siden en flytting og bytte av hus ikke er aktuelt av ulike årsaker, gjenstår bare å finne en måte å bygge ut/om. Dette viser seg også ganske problematisk, da vi helst av alt bare vil ha et rom til. Litt dumt å løfte hele taket og legge på en etasje til bare for det! Å bygge ut huskroppen blir også vanskelig siden tomt og hus er klemt inn i et boligområde som ikke tillater hvilke som helst "husformer"!
Nå har tanken slått oss at vi kan innrede et større rom på eksisterende loft! Vet ikke om dette er mulig i et enetasjes hus dog. Har dere noen ideer eller erfaringer med lignende? Vår tanke er å lage en trapp opp til en slags hems hvor et større (i det minste gulvareal) rom innredes. Det ville kreve at takstolene må gjøres om samt legge inn bjelker, isolere etc.... Min første tanke er at det kanskje er den billigste måten å få et rom til.
Hva tror dere? Er det rimelig? Hva kan det koste om byggere skal gjøre alt unntatt finpussen?