Ber om unnskyldning for langt innlegg
Det gjelder pergo original excellence White oak long plank 4v, det skal være en noe høyere kvalitet påstod de iallfall.
Jeg kjøpte 200m² og har det i hele huset bortsett fra bad og vaskerom.
Til problemet. Fikk materialet levert i 2 forskjellige leveranser med ca 2 dagers mellomrom, og siden jeg kunne løfte inn hele pallen i huset så gjorde jeg det direkte med begge pallene og hadde de i riktig temp/klima i nærmere 1 måned før det ble lagt.
Og de sa at maks lengde er 13,5m uten skjøt og siden jeg har åpen planløsning og hadde 13,1m så er jeg iallfall under grensen om enn nær den.
Kjøpte samtidig også Pergo diffusionsspärr med skum som er med teipskjøter. Fikk instruksjoner om at det skal være 7mm i spalte ved veggene og byggherrene la det slik, og saxade skjøtene prexis som jeg ville, dvs i halvplankssteg så det ser ut til å være skjøtet på bjelker, pent men mye spill!
Etter ca 1 måned så begynte det å synes en sprekk ved sokkellisten og da tok jeg løs listene og la en 5mm unit nede på baksiden nede så jeg lente ut listen og skjulte sprekken for å dekke over det, tenkte at det får fungere.
Gikk bare noen uker til så hadde jeg en sprekk igjen og den vokste etter hvert.
Til slutt når det stanset så tok jeg løs og målte, hadde 28mm til vegg, dvs gulvet hadde krympet med 21mm/side!
Det er lagt på støpt plate som var 1,5 år gammel med vannbåren gulvvarme som hadde vært i gang i ca 6 måneder og hadde vanlig romtemperatur hele tiden så det skal ikke ha påvirket noe.
Det ble lagt med Pergo tetningsmiddel i skjøtene i hallen for å minimere risikoen for fuktskader der, men der har det trukket seg fra hverandre ca 2mm på kortsidens skjøter.
Og fra Pergos side så skylder de på at jeg ikke får låse fast gulvet med en peis som vi har, men den står på midten og det har krympet på begge sider så det kjøper jeg ikke.
Til hele denne overflaten gikk det med den ene pallen, og resten av huset er lagt fra den andre pallen og der har jeg ingen problemer med krymping osv.
Det første svaret jeg fikk fra Pergo var at det må ha vært en fabrikasjonsfeil på det første partiet, at det måtte ha hatt en for høy fuktighetsgrad og det høres veldig trolig ut, men da ble saken overlevert til en annen person som bare kom med unnskyldninger og for til slutt bli kontaktet av en representant fra Norge som skulle ha alle opplysninger igjen fra begynnelsen noe de fikk og så får jeg ingen kontakt med noen fra Pergo.
Jeg mener at de minst skal stå for material- og arbeidskostnaden for å bytte ut gulvet - er en hel del jobb siden det er på kjøkken & stue så vi må flytte ut i mellomtiden også. Spørsmålet er bare hvordan/om jeg skal drive dette videre? Om det er noen sjanse for å komme noen vei med dette?
Har gått 3 år siden dette elendet begynte og man er som lei og ville da ikke anbefale noen andre å kjøpe fra dem etter dette.
Det hjelper heller ikke at byggefirmaet som gjorde jobben har gått konkurs, ikke for å anklage de for å ha gjort feil siden det ble gjort i henhold til alle kjente forskrifter/anbefalinger.
Noen flere som har opplevd noe lignende?
Tips til hvordan man skal drive dette videre?
Det gjelder pergo original excellence White oak long plank 4v, det skal være en noe høyere kvalitet påstod de iallfall.
Jeg kjøpte 200m² og har det i hele huset bortsett fra bad og vaskerom.
Til problemet. Fikk materialet levert i 2 forskjellige leveranser med ca 2 dagers mellomrom, og siden jeg kunne løfte inn hele pallen i huset så gjorde jeg det direkte med begge pallene og hadde de i riktig temp/klima i nærmere 1 måned før det ble lagt.
Og de sa at maks lengde er 13,5m uten skjøt og siden jeg har åpen planløsning og hadde 13,1m så er jeg iallfall under grensen om enn nær den.
Kjøpte samtidig også Pergo diffusionsspärr med skum som er med teipskjøter. Fikk instruksjoner om at det skal være 7mm i spalte ved veggene og byggherrene la det slik, og saxade skjøtene prexis som jeg ville, dvs i halvplankssteg så det ser ut til å være skjøtet på bjelker, pent men mye spill!
Etter ca 1 måned så begynte det å synes en sprekk ved sokkellisten og da tok jeg løs listene og la en 5mm unit nede på baksiden nede så jeg lente ut listen og skjulte sprekken for å dekke over det, tenkte at det får fungere.
Til slutt når det stanset så tok jeg løs og målte, hadde 28mm til vegg, dvs gulvet hadde krympet med 21mm/side!
Det er lagt på støpt plate som var 1,5 år gammel med vannbåren gulvvarme som hadde vært i gang i ca 6 måneder og hadde vanlig romtemperatur hele tiden så det skal ikke ha påvirket noe.
Det ble lagt med Pergo tetningsmiddel i skjøtene i hallen for å minimere risikoen for fuktskader der, men der har det trukket seg fra hverandre ca 2mm på kortsidens skjøter.
Og fra Pergos side så skylder de på at jeg ikke får låse fast gulvet med en peis som vi har, men den står på midten og det har krympet på begge sider så det kjøper jeg ikke.
Til hele denne overflaten gikk det med den ene pallen, og resten av huset er lagt fra den andre pallen og der har jeg ingen problemer med krymping osv.
Det første svaret jeg fikk fra Pergo var at det må ha vært en fabrikasjonsfeil på det første partiet, at det måtte ha hatt en for høy fuktighetsgrad og det høres veldig trolig ut, men da ble saken overlevert til en annen person som bare kom med unnskyldninger og for til slutt bli kontaktet av en representant fra Norge som skulle ha alle opplysninger igjen fra begynnelsen noe de fikk og så får jeg ingen kontakt med noen fra Pergo.
Jeg mener at de minst skal stå for material- og arbeidskostnaden for å bytte ut gulvet - er en hel del jobb siden det er på kjøkken & stue så vi må flytte ut i mellomtiden også. Spørsmålet er bare hvordan/om jeg skal drive dette videre? Om det er noen sjanse for å komme noen vei med dette?
Har gått 3 år siden dette elendet begynte og man er som lei og ville da ikke anbefale noen andre å kjøpe fra dem etter dette.
Det hjelper heller ikke at byggefirmaet som gjorde jobben har gått konkurs, ikke for å anklage de for å ha gjort feil siden det ble gjort i henhold til alle kjente forskrifter/anbefalinger.
Noen flere som har opplevd noe lignende?
Tips til hvordan man skal drive dette videre?
Medlem
· Västra Götaland
· 781 innlegg
21 mm krymp per side er jo ganske mye. I særdeleshet om partiet har ligget innendørs i en måned før monteringen.
Vi reklamerte et Pergogulv for noen år siden, og det var ikke noe problem. Fikk nytt gulv og en rimelig økonomisk erstatning for å legge om gulvet.
De har garanti av en grunn. Stå på ditt og få det byttet ut!
Vi reklamerte et Pergogulv for noen år siden, og det var ikke noe problem. Fikk nytt gulv og en rimelig økonomisk erstatning for å legge om gulvet.
De har garanti av en grunn. Stå på ditt og få det byttet ut!
Er nysgjerrig på hvordan det har gått for dere med gulvet?MatsGyver skrev:
Ber om unnskyldning for langt innlegg
Det gjelder pergo original excellence White oak long plank 4v, det skal være en noe høyere kvalitet påsto de iallfall.
Jeg kjøpte 200m² og har det i hele huset unntatt bad og vaskerom.
Til problemet. Fikk materialet levert i 2 forskjellige leveranser med ca 2 dagers mellomrom, og da jeg kunne løfte inn hele pallen i huset så gjorde jeg det direkte med begge pallene og hadde dem i riktig temperatur/klima i nærmere 1 måned før det ble lagt.
Kjøpte samtidig også Pergo diffusjonssperre med skum som er med tejpeskjøter.
Fikk instruksjoner at det skal være 7mm i spalte ved veggene og byggerne la det slik, og saxet skjøtene akkurat som jeg ville, dvs i halvplankesteg så det ser ut til å være skjøtet på bjelkelag, pent men mye søl!
Etter ca 1 måned så begynte det å synes en sprekk ved gulvlisten og da tok jeg løs listene og la en 5mm unit nederst på baksiden nederst så jeg hellet ut listen og skjulte sprekken for å skjule det, tenkte at det får fungere.
Til slutt når det stoppet på så tok jeg løs og målte, hadde 28mm til vegg, dvs gulvet hadde krympet med 21mm/side!
Det er lagt på støpt plate som var 1,5 år gammel med vannbåren gulvvarme som hadde vært i gang i ca 6 måneder og hadde vanlig romtemperatur hele tiden så det skal ikke påvirke noe.
Det ble lagt med Pergo tetningsmiddel i skjøtene i hallen for å minimere risikoen for fuktskader der, men der har det trukket fra hverandre ca 2mm på kortsidens skjøter.
Og fra Pergos side så skylder de på at jeg ikke får låse fast gulvet med en kamin som vi har, men den står på midten og det har krympet på begge sider så det kjøper jeg ikke.
Til hele denne flaten gikk det den ene pallen, og resten av huset er lagt fra den andre pallen og der har jeg ingen problemer med krymping osv.
Det første svaret jeg fikk fra Pergo var at det må ha vært en fabrikasjonsfeil på det første partiet, at det må ha hatt en for høy fuktighetsinnhold og det høres meget troverdig ut, men da ble saken overlevert til en annen person som bare kom med unnskyldninger og for til slutt bli kontaktet av en representant fra Norge som skulle ha alle opplysninger igjen fra begynnelsen som de fikk og så får jeg ingen kontakt med noen fra Pergo.
Jeg mener at de som minst skal stå for materiale & arbeidskostnaden for å bytte ut gulvet - er en god del jobb da det er i kjøkken & dagligstue så vi må flytte ut i mellomtiden også. Spørsmålet er bare hvordan/om jeg skal drive dette videre? Om det finnes noen sjanse for å komme noen vei med dette?
Har gått 3 år siden dette elendet begynte og man er som lei og vil i så fall ikke anbefale noen annen å kjøpe fra dem etter dette.
Det hjelper heller ikke at byggfirmaet som gjorde jobben har gått konkurs, ikke for at man anklager dem for å ha gjort feil da det ble gjort i hht alle kjente forskrifter/retningslinjer.
Noen flere som har blitt utsatt for noe lignende?
Tips på hvordan man skal drive dette videre?
Vi har reklamert et gulv fra Pergo vi la i kjøkken samt hall. De godkjente reklamasjonen for flere år siden men har så bare trenert og trenert.
Nå har det gått så langt som til en rettstvist da de nekter å erstatte omlegging av gulvet til tross for at de har innrømmet at det er materialfeil på det. Har advokat involvert som håndterer all dialog med pergo/unilin nå men er nysgjerrig på flere som er i lignende situasjon.
Har blitt så forbannet rett ut sagt på deres opptreden at vi har bestemt oss for å drive dette helt ut. Hvordan har dere agert?
Vi er i omtrent samme situasjon, de trenerer og bytter kontaktperson gang på gang, så man må begynne på nytt med å fortelle hele historien.
Har ikke tatt juridisk hjelp ennå, men det er klokt av dere, og jeg må nok gjøre det samme, kanskje det biter bedre?!
Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det har gått for dere, jeg gjør det samme.
Har ikke tatt juridisk hjelp ennå, men det er klokt av dere, og jeg må nok gjøre det samme, kanskje det biter bedre?!
Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det har gått for dere, jeg gjør det samme.
Å skaffe advokat har ikke hjulpet men vi har som sagt bestemt oss for å ta dette til retten om det kreves. Og det ser dessverre ut til å kreves.MatsGyver skrev:
Vi er i omtrent samme situasjon, de forsinker og bytter kontaktperson gang på gang så man må begynne på nytt å fortelle hele historien.
Har ikke tatt juridisk hjelp ennå men det er klokt av dere og jeg må nok gjøre det samme, kanskje det hjelper bedre?!
Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det har gått for dere, jeg gjør det samme
Det syke er at det eneste vi ber om er et nytt likt gulv lagt inn, verken mer eller mindre.
Helt vanvittig hvordan de velger å håndtere sine reklamasjoner! Aldri mer et Pergogulv kan jeg love.
Klikk her for å svare