Hei!

Kom nettopp hjem fra ferien og oppdaget at snekkeren som har bygget en innervegg hos oss har gjort en feil.

Det er en vanlig innervegg med 45x70 stendere som er gipset. Dørkarmen er ikke montert da jeg skal gjøre det selv etter malerne er ferdige. Nå ser det ut til å ha blitt en misforståelse mellom snekkeren og meg, for døråpningen er ca. 6 cm bredere enn dørkarmen, noe som gjør at isolasjonen blir altfor stor for å sette listene pent, samt at døren havner feil. Snekkeren har dratt på ferie, men via sms har de lovet å gjøre fradrag på fakturaen.

Nå er spørsmålet, hvordan kan jeg fikse dette raskt siden malerne kommer på mandag? Det pleier å være ca. 1 cm i isolasjonen, men nå er det ca. 3-4 på hver side. Det eneste materialet jeg har tilgjengelig er gips som ble til overs...

Hva skal jeg gjøre?

/Steve

Ola78
Dra til en byggevarehandel og kjøp 22 mm panelbord som du kløyver ned til 96 mm, altså like brede som veggen er tykk. Kap dem deretter i riktig lengde og spikre dem fast i døråpningen. Har du 3 cm for mye på hver side får du på denne måten 8 mm drevemån, noe som blir passe.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.