Hei!
Bør jeg legge på Primer før jeg legger ut en tykk plastfolie på kjellergulvet mitt?
Tanken er deretter å legge gulvet direkte på plastfolien.
Betongen er tidligere og fortsatt angrepet av en viss lukt da forrige gulvkonstruksjon forårsaket mikrobiell vekst.
Betongen er slipt og sprayet med Ordox, men lukt vedvarer, mer enn ett år etterpå...
Jeg tør ikke legge Platon for jeg mistenker at lukten kanskje ikke forsvinner helt med et ventilert gulv, så tanken er å først prøve med plastfolie...
Tips mottas gjerne, er det fornuftig å legge Primer under plasten?
Bør jeg legge på Primer før jeg legger ut en tykk plastfolie på kjellergulvet mitt?
Tanken er deretter å legge gulvet direkte på plastfolien.
Betongen er tidligere og fortsatt angrepet av en viss lukt da forrige gulvkonstruksjon forårsaket mikrobiell vekst.
Betongen er slipt og sprayet med Ordox, men lukt vedvarer, mer enn ett år etterpå...
Jeg tør ikke legge Platon for jeg mistenker at lukten kanskje ikke forsvinner helt med et ventilert gulv, så tanken er å først prøve med plastfolie...
Tips mottas gjerne, er det fornuftig å legge Primer under plasten?
Hadde ikke anbefalt å legge plastfolie.
Er gulvet isolert under?
Uten å vite så mye om forutsetningene, ville jeg ha anbefalt ventilert gulv.
Legger du plastfolie, er det en risiko for at fuktigheten fra bakken blir værende under plastfolien og det danner seg vann der.
Legger du ventilert gulv, blir det samme, men du ventilerer bort fukt og lukt.
Så etter min mening ville jeg lagt platonmatte og ventilert gulvet.
Er gulvet isolert under?
Uten å vite så mye om forutsetningene, ville jeg ha anbefalt ventilert gulv.
Legger du plastfolie, er det en risiko for at fuktigheten fra bakken blir værende under plastfolien og det danner seg vann der.
Legger du ventilert gulv, blir det samme, men du ventilerer bort fukt og lukt.
Så etter min mening ville jeg lagt platonmatte og ventilert gulvet.
Jeg vet ikke om gulvet er isolert under, kjelleren er støpt 1970.
Helst vil jeg legge platon men spørsmålet er om den lukten som finnes i dag vil sive ut.
Jeg innser vel at det egentlig bare finnes en måte å finne ut av det på. Men primeren kanskje fjerner litt gammel kontaminert lukt fra betongen.
Helst vil jeg legge platon men spørsmålet er om den lukten som finnes i dag vil sive ut.
Jeg innser vel at det egentlig bare finnes en måte å finne ut av det på. Men primeren kanskje fjerner litt gammel kontaminert lukt fra betongen.
Klikk her for å svare