Hei!

Bør jeg legge på Primer før jeg legger ut en tykk plastfolie på kjellergulvet mitt?
Tanken er deretter å legge gulvet direkte på plastfolien.

Betongen er tidligere og fortsatt angrepet av en viss lukt da forrige gulvkonstruksjon forårsaket mikrobiell vekst.

Betongen er slipt og sprayet med Ordox, men lukt vedvarer, mer enn ett år etterpå...

Jeg tør ikke legge Platon for jeg mistenker at lukten kanskje ikke forsvinner helt med et ventilert gulv, så tanken er å først prøve med plastfolie...

Tips mottas gjerne, er det fornuftig å legge Primer under plasten?
 
Hadde ikke anbefalt å legge plastfolie.
Er gulvet isolert under?
Uten å vite så mye om forutsetningene, ville jeg ha anbefalt ventilert gulv.
Legger du plastfolie, er det en risiko for at fuktigheten fra bakken blir værende under plastfolien og det danner seg vann der.
Legger du ventilert gulv, blir det samme, men du ventilerer bort fukt og lukt.
Så etter min mening ville jeg lagt platonmatte og ventilert gulvet.
 
Jeg vet ikke om gulvet er isolert under, kjelleren er støpt 1970.
Helst vil jeg legge platon men spørsmålet er om den lukten som finnes i dag vil sive ut.

Jeg innser vel at det egentlig bare finnes en måte å finne ut av det på. Men primeren kanskje fjerner litt gammel kontaminert lukt fra betongen.
 
Man må jo ikke ha tregulv. Det finnes fine ventilerte nålefiltmatter du kan legge direkte på betongen, da trenger eventuell fukt opp gjennom matten. Fint og dessuten blir gulvet ikke så kaldt.
 
Takk for tipset, så at Bauhause hadde nålefiltmatter. Er de behagelige å gå på?
 
freddy10 skrev:
Takk for Tipset, så at Bauhause hadde nålfiltsmatter. Er de deilige å gå på?
Det varierer vel fra matte til matte men jeg synes generelt at de er behagelige. Litt grove kanskje men ikke noe jeg irriterer meg over.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.