Monterer akkurat nå et vegghengt drivhus mot et carportlager, problemet er imidlertid at stolper + langsgående veggskinne har forborede hull, og jeg kan således ikke skru det i direkte lektene. Trepanelet er kun 22 mm, noe som føles for svakt til å feste hele konstruksjonen i. Finnes det noen plugg beregnet for tremateriale muligens som gir bedre innfesting?
Monterer akkurat nå et vegghengt drivhus mot et carportskur, problemet er imidlertid at stolper + langsgående veggskinne har forborede hull, og jeg kan således ikke skru direkte i bjelkene. Trepanelet er kun 22 mm, noe som føles for svakt å feste hele konstruksjonen i. Finnes det noen plugg beregnet for tremateriale muligens som gir bedre innfestning?
[bilde]
Er det virkelig vegghengt og ikke bare veggfestet? Da fungerer det med de forborede hullene.
Ellers bor ny tilpasset etter bjelkene.
Med bra skruer så burde 22mm panel være fullt tilstrekkelig. Om det nå ikke handler om to hull eller noe bare da........For vekten i seg hviler vel på bakken antar jeg?
Med bra skrue så burde 22mm panel være fullt tilstrekkelig. Om det nå ikke handler om to hull eller noe bare da........For vekten i seg hviler vel på bakken antar jeg?
Ja, akkurat, vekten havner på bakken & dessuten er konstruksjonen forseglet i støpte pillarer på de to ytre hjørnene, så det burde være stabilt nok allerede der. Gjetter at jeg muligens kan ha fått med noe som ikke er "ordentlig" treskrue. De er riktignok gjenget hele veien opp til hodet, men et par av dem går bare rundt & biter ikke tak i selve stolpene/skinnene ordentlig.
Jeg tenkte mest på tilsiktet montasjeskrue som man noen ganger bruker i stedet for fransk skrue. Er litt høyere spiral på dem så de graver seg inn bra i treet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.