Poenget er at i en "ekte" jernvarehandel kan du kjøpe stykkvis.

Nerre skrev:
Poenget er at i en "ekte" jernvarehandel kan du kjøpe stykkvis.
Men kanskje ikke når det er en uvanlig dimensjon som de ikke lagerfører. Å få kjøpe 2 maskinskruer for noen kroner når butikken tvinges til å bestille en hel eske som det trolig vil ta tiår for dem å selge ut, er kanskje litt mye å be om. Selv av en "ekte" jernvarehandler.

Akkurat.

M6 i forskjellige lengder finner man vel hvor som helst?

Nyfniken skrev:
M6 i ulike lengder finner man vel hvor som helst?
Ikke som er 110 mm lange som TS etterspurte i fra begynnelsen.

Gjengestang og møbelmutter? Om man nå ikke vil forsenke dypere som sagt var.

S
oceanis skrev:
Ikke som er 110 mm lange som TS etterspurte i fra begynnelsen.
Jeg driver med modellbygging, og jeg har brukt m5 lengre enn 110mm

Tråden har kanskje glidd off topic, men for moro skyld sjekket jeg Sifverts katalog (meget velassortert skruvbutikk i Sth). Og de hadde faktisk bare opp til 100mm M6 med skruvskalle.

Men som TS allerede har kommet fram til. Mollyn skal ekspanderes før man skrur på det man skal monteres. Best er å bruke molly-tang så risikerer man ikke at den begynner å snurre i hullet.

• Liker
Atom
  • Laddar…
S
synes vi låser denne tråden ellers er sidene snart oppe i hundre :-)

Larsa skrev:
Tråden har kanskje glidd off topic, men for moro skyld sjekket jeg Sifverts katalog (meget velassortert skruebutikk i Sth). Og de hadde faktisk bare opp til 100mm M6 med skruehode.

Men som TS allerede har kommet fram til. Mollyn skal ekspanderes før man skrur dit det man skal montere. Best er å bruke mollytang så man ikke risikerer at den begynner å snurre i hullet.
Mmm. Sifvert Skruv! Det er nok den butikken jeg savner mest siden jeg flyttet bort fra Stockholm. Man kanskje burde ta toget til hovedstaden en dag bare for å kjøpe en enslig skrue av uvanlig dimensjon...
:|

SBH skrev:
Jeg driver med modellbyggeri. og jeg har brukt m5 lengre enn 110mm

OK ?

Hvilke standardlengder på M6 med skruehode lengre enn 110 finnes tilgjengelige og hvor kjøper man dem?

S
sist fikk jeg noen fra en mekanisk verksted. dessverre ingen eske fra hvilket firma de var kjøpt

SBH skrev:
sist fikk jeg noen fra en mekanisk verksted. dessverre ingen eske fra hvilket firma de var kjøpt
Men hva finnes som standardlengder i M6 det var det viktigste spørsmålet!

For om det ikke finnes som standard vil jo ingen jernvarehandler ha dem heller uansett hvor bra og velassortert de enn er. Og var det virkelig skruer med vanlig skruehode du fikk?

Jeg sjekket også Sifverts og hvis ikke de har skruen så har ikke noen jernvarehandler det heller. Det er jeg nesten 100% sikker på............for de har nok alle mulige og umulige skruer som finnes å få.

Sist redigert:
S
yes forsenket hode fast bare vanlig spor.

de der lengdene er jo ingen standard skruer

SBH skrev:
yes forsunket hode men bare vanlig spor.

de lengdene der er jo ingen standard skruer
Men du mente jo at man skulle gå til en "skikkelig jernvarehandel" og påsto at slike skruer fantes.
Å la lage spesiallagde skruer vil jo koste mer enn det smaker og det vil vel neppe være et fornuftig råd å gi her på forumet....eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.