22.660 lest ·
75 svar
23k lest
75 svar
Plugg løsnet fra gipsvegg, hvordan feste opp igjen?
Som sagt nå er det et 10 mm hull og vil skru fast en liten hylle. Ingen større vekter men hvordan gjør jeg.
Prøvd med gipsplugg men de snurrer bare rundt og hulromspluggenes skrue er for kort til å rekke til.
Noen bra løsning?
Tenkt på sparkelmasse for gips og deretter gipsplugg igjen.
Prøvd med gipsplugg men de snurrer bare rundt og hulromspluggenes skrue er for kort til å rekke til.
Noen bra løsning?
Tenkt på sparkelmasse for gips og deretter gipsplugg igjen.
Medlem
· Östergötland
· 450 innlegg
Gipsexpander da?
For kort skrue med ekspandert molly? Det er vel oftest m-gjenge på dem så en skrue må jo være mulig å få tak i? Har du brukt tang for molly?
Jeg hadde i annet fall testet å gjøre rent hullet fra løs gips, støvsuge. I med en molly med pl400 på vingene og klem den med molly-tangen. Vent til det har tørket og kjøp en lengre skrue (om det trengs)
Jeg hadde i annet fall testet å gjøre rent hullet fra løs gips, støvsuge. I med en molly med pl400 på vingene og klem den med molly-tangen. Vent til det har tørket og kjøp en lengre skrue (om det trengs)
Det er fordi skruen skal trekkes gjennom treverket, noe som gjør at den ikke rekker inn til gjengene i mollyen/gipsekspanderen/hulromspluggen. Jeg søkte på internett, men ingen solgte lengre enn 90 mm. Frugan tok med en gjengestang hjem, men vet ikke om det blir så pent. Tenkte at dere gubber her på forumet hadde en lur løsning.SBH skrev:
http://www.skruvcentralen.se/files/gängat/mvbf.pdf
fra 16mm til 150mm
har du ikke utvidet hulromspluggen? for det var vel metell molly?
fra 16mm til 150mm
har du ikke utvidet hulromspluggen? for det var vel metell molly?