Som sagt nå er det et 10 mm hull og vil skru fast en liten hylle. Ingen større vekter men hvordan gjør jeg.

Prøvd med gipsplugg men de snurrer bare rundt og hulromspluggenes skrue er for kort til å rekke til.

Noen bra løsning?

Tenkt på sparkelmasse for gips og deretter gipsplugg igjen.

kanskje en molly?

Det er det samme som hulromsplugg men skruen er for kort og jernvarehandelen hadde ikke lengre skruer.

Gipsexpander da?

Det er jo også det samme???

huggan skrev:
Det er samme som hulromsplugg men skruen er for kort og jernvarehandelen hadde ikke lengre skruer.
Men det er jo vanlige M-gjengede skruer. Hvor lange trenger du?

Hva slags jernhandel har ikke vanlige skruer?

For kort skrue med ekspandert molly? Det er vel oftest m-gjenge på dem så en skrue må jo være mulig å få tak i? Har du brukt tang for molly?

Jeg hadde i annet fall testet å gjøre rent hullet fra løs gips, støvsuge. I med en molly med pl400 på vingene og klem den med molly-tangen. Vent til det har tørket og kjøp en lengre skrue (om det trengs)

Stefan N skrev:
Hva er det for en jernvarehandel som ikke har vanlige skruer?
Det er en m6 skrue og jeg trenger en som er 110mm lang.

S
huggan skrev:
Det er en m6 skrue og jeg trenger en som er 110mm lang.
merkelig at du trenger sånn lang skrue.
men det pleier å finnes lengre å kjøpe på en jernvarehandel. ellers får du vel ta gjenget stang

S
eller kanskje en skivplugg PD med en skrue

SBH skrev:
merkelig at du trenger en så lang skrue.
men det pleier å finnes lengre å kjøpe på en jernvarehandel. ellers får du vel ta gjengestang
Det er fordi skruen skal trekkes gjennom treverket, noe som gjør at den ikke rekker inn til gjengene i mollyen/gipsekspanderen/hulromspluggen. Jeg søkte på internett, men ingen solgte lengre enn 90 mm. Frugan tok med en gjengestang hjem, men vet ikke om det blir så pent. Tenkte at dere gubber her på forumet hadde en lur løsning.

Ja, det har jeg. Ellers hadde jeg trengt enda lenger.

SBH skrev:
[lenke]
fra 16mm til 150mm
Vognbolt er jeg ikke interessert i.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.