Om man ser på Byggmax og Bauhaus så er det veldig vanskelig å få tak i 0,5 mm T20 takplater (Byggmax har det i enkelte butikker men altfor langt unna for min del).
Spørsmålet er; den lille tidels millimeteren - hvor mye kan den utgjøre? Er det noen som har peiling?
Takk!
Spørsmålet er; den lille tidels millimeteren - hvor mye kan den utgjøre? Er det noen som har peiling?
Takk!
Jeg har satt opp 0,4:s plåt fra byggmax på en utvidelse av traktorgarasjen min, det er bare å glemme å gå opp på det taket, altfor mykt, men jeg er likevel fornøyd med taket. Men skal man ha et tak som man skal opp på en gang så er det bare å glemme.
takk for svar!
1) burde det ikke være mulig å legge ut regler og krype på dem om man må opp på taket? Jeg skal 10 graders helling så det burde funke
2) ville 0,5 mm innebære at KAN gå opp det? Du kanskje ikke kan svare på det innser jeg
1) burde det ikke være mulig å legge ut regler og krype på dem om man må opp på taket? Jeg skal 10 graders helling så det burde funke
2) ville 0,5 mm innebære at KAN gå opp det? Du kanskje ikke kan svare på det innser jeg
Om platen ligger på sparket tak så kan jeg i alle fall gå på det. Om det ligger på lekter så må man gå oppå det, så fungerer det bra om man nå veier som en gjennomsnittlig Svensson. Men det er skjørt det er det. blir lett bulker.
Pär
Pär
Har to tak med 0,4 og 0,5 plate. Ingen stor forskjell faktisk, bortsett fra at 0,4-platen er noe lettere å håndtere på grunn av noe mindre vekt. Bulk blir det i all plate hvis man ikke går forsiktig. Trår man bare i dalene og der platen er festet i lektene så er det ingen problemer med 0,4-problem. (Motsatt blir det bulker i 0,5-platen også hvis man tråkker på toppene og midt mellom bjelkene...)
Klikk her for å svare