Hallo.
Jeg ønsker tips om hva jeg bør bruke som plate materiale på den veggen jeg har. Det er en vegg som er tilleggsisolert innenfra og der man har satt brystpanel nederst og gips på øverste delen. Panelet og gipsplaten ligger i vater.
Jeg tenkte å legge gipsplate rett over og deretter tapet, men trenger jeg en OSB-plate bak for å forebygge sprekker?
Om panel og eksisterende gips ligger på samme nivå går det utmerket å bare sette en ny gips over. Unngå at den nye gipsen får skjøter akkurat i den gamle skjøten bare.