Jeg trenger å justere noen bjelker under terrassebordene og tenkte å bygge på med type plast som skjærefjøler er laget av, vet noen hvor man kan kjøpe ark så jeg kan sage strimler. Trenger tykkelse 12 mm og 7-8mm eller så kanskje noen har et annet tips!?
 
maah maah skrev:
Jeg pleier å bruke disse:
[lenke]

Alternativt kjøp skjærefjøl på IKEA og sag passende biter :)
De der føles litt for "plottrigt" og skjærefjøl er dessverre ikke et alternativ heller for det trengs mange sånne, men takk for tips, noen flere som har forslag eller tips på hvor man kan kjøpe plast?
 
Takk for tipsene, men dels er de for tynne og når jeg skal legge på en regel som er 3,5 m lang blir det mange biter... derfor skulle jeg ønske å ha et plastark så jeg kan sage remser.
 
P ptlf skrev:
Takk for tipsene men dels er de for tynne og så når jeg skal legge på en regel som er 3,5 m lang blir det mange biter.... derfor skulle jeg gjerne ha et plastark så jeg kan sage remser.
Trenger du virkelig å legge under hele regelen?
Kan du legge ved et bilde?
 
Innen industrien bruker man plastplater i ulike tykkelser. Søk på glideplast eller slitplast så burde du finne en leverandør.

(Men er det ikke enklere å rette bjelkene ved å skru en ny bjelke ved siden av?)
/M
 
Så her ser det ut, det lener mot veggen i stedet for fra, så jeg ville måtte legge på alle lektene bortsett fra den ytterste og den som er nærmest veggen, så derfor tenkte jeg plaststrimler Terrasse av tre med skygger fra rekkverk, en rød børste står lent mot en rød vegg til høyre. Sollys treffer gulvet.
 
P ptlf skrev:
Så här ser det ut, det luter mot veggen istedenfor fra så jeg ville trenge legge på alle bjelker unntatt den ytterste og mest nærmest veggen så derfor tenkte jeg plastremsor[bilde]
Er det ikke enklere å løfte bjelkene? Da trenger du bare en/to kiler under hver balksko (eller hva nå bjelkene hviler på)
 
Hvorfor kløyver du ikke bare en impad regel og legger som distanse? Eller finnes det noen grunn til å blande inn plastdistanser?
 
M MatCan skrev:
Er det ikke enklere å løfte bjelkene? Da trenger du bare en/to kiler under hver bjelkesko (eller hva nå bjelkene hviler på)
Den innerste sitter på veggen og var litt vanskelig å finne nok å feste i der så derfor vil jeg ikke ta løs og heve den, der kan det gå å kløyve og bygge på bjelken, men på de andre er det så lite som trengs så jeg klarer i hvert fall ikke kløyve så tynt.
 
D daugaard skrev:
Hvorfor kløver du ikke bare en impad regel og legger som distanse? Eller finnes det noen grunn til å blande inn plastdistanser?
Se hva jeg svarte Matcan. Tenkte det var enkelt å finne plast men det var det ikke.
 
Klyv en remse og legg på den innerste regelen da og hev de andre :)

Vet ikke hvor tynt du ikke kan klyve men der har du en bra grunn til å handle litt nye verktøy så du fikser det ;)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.