Vår fargeleverandør sier bestemt at metall er et diffusjonstett materiale, dvs. ikke dampgjennomtrengelig. Om metallet deretter er belagt med plastisol, så bør det nesten være "enda mer difftett" - ja dere forstår hva jeg mener :)

Noen som vil motsi denne påstanden!?
 
Flygsteward skrev:
Noen som vil motsi denne påstanden!?
Nei! ;) Jeg er enig med leverandøren din. :D
 
Tett-tett ;D ;D ;D
 
Så da skal man altså ikke male plåttak (eller fasade) siden man får doble tetningslag :o
 
Doble tettesjikt skal man passe seg for når det er noe som kan råtne eller mugne imellom. Om du bare har tenkt å male utenpå den plastisolerte plata så ser jeg ingen hindringer med det, så lenge det er en maling som produsenten kan anbefale - ellers er det en risiko for at det flasser.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.