Vi holder på å fikse til en gammel tømmerstue på ca 30m2 som har vært brukt som male-/snekkerbod de siste 50 årene, før det visstnok en smie. Det skal bli et overnattingsrom i en del av den, så vi jobber med gulvet som tidligere var fylt med en blanding av sagflis og jord.
Hvis jeg har forstått det riktig, skal det først på pukk, deretter aldringsbestandig plast oppå, så kan man legge stein som støttepunkt, bjelkelag, trossbunn og gulvbjelker omtrent.
Mitt spørsmål er hvordan man kan legge ut en plast på pukk og deretter få bjelkelag som står på betongstein (eventuelt naturstein) uten at plasten blir full av skader?
Litet bilde under rivingen!
Var det vått i den gamle fyllingen da? Om ikke så hadde du jo en utmerket konstruksjon som det var. Det kanskje hadde vært nok å komplettere litt og lagt nytt gulv?
Om jeg har forstått det hele riktig så skal det først på makadam, deretter aldringsbestandig plast, og oppå det kan man legge stein som plint, bæringer, trossbotn og gulvbjelker omtrent.
Jeg ville ha satt plinter på så urørt mark som mulig. Deretter gruse og plastfôre rundt plintene.
Var det vått i den gamle fyllingen da? Hvis ikke, så hadde du jo en utmerket konstruksjon som det var. Det kunne kanskje ha vært nok å komplettere litt og lagt nytt gulv?
Nei, det var ikke vått, skal ned med vann/avløp samt at jeg tenkte å prøve å få litt mer isolasjon enn 5" i gulvet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.