B
Skal støpe et etasjeskiller med ePS cemen i henhold til gvk:s beskrivelse

https://www.gvk.se/branschregler/golv/forstarka-trabjalklag/lattfyllnadsmassa

Har prøvd å finne riktig type plast å bruke. Byggemarkedet selger mest den vanlige aldringsbestandige 0,2mm tykke plasten som man ikke skal bruke.

På byggmax selges en plast som er tynnere

https://www.byggmax.se/verktyg/täckning-rep-och-ståltråd/golvtäckning/täckfolie-handy-p21011

Den står det jo at man ikke får bygge inn. Noen som kan gi forslag på hva jeg skal ha. Eller kan jeg bruke den fra byggmax.

Det handler vel om at betongen skal kunne tørke ut nedover siden jeg kommer til å ha et tetningssjikt på toppen der badet blir.

Ta byggmax folien
Det plasten skal gjøre er å forhindre at vannet i eps suges inn i omkringliggende lekter osv den tørker da ut for fort.
At det står at folien ikke får bygges inn er at den ikke er aldersbestandig og kan ikke brukes som f.eks. dampsperre i vegger

• Liker
Freq
  • Laddar…
Låner denne gamle tråden da den har min aktuelle problemstilling.
Hvorfor får ikke aldersbestandig byggfolie brukes under EPS-betong?

Står i instruksjonene fra alle EPS-betong-produsenter at en PE-folie skal brukes som ikke er aldersbestandig, dog ingen forklaring til hvorfor.

Landbogården Landbogården skrev:
Hvorfor får ikke aldersbestandig byggfolie brukes under EPS-betong?

Står i instruksjonene fra alle EPS-betong-produsenter at en PE-folie skal brukes som ikke er aldersbestandig, men ingen forklaring til hvorfor.
Jeg tenker at de mener at den ikke TRENGER å være aldersbestandig.
Kan jo ikke spille noen som helst rolle.

Landbogården Landbogården skrev:
Hvorfor får ikke aldresbestanding byggefolie brukes under EPS-betong?

Det står i instruksjonene fra alle EPS-betong-produserende at en PE-folie skal brukes som ikke er aldresbestandig, dog ingen forklaring til hvorfor.
Mot trekonstruksjoner? Eller hvor mener du?

B
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jeg tenker at de mener at den ikke TRENGER å være aldersbestandig.
Kan jo ikke spille noen som helst rolle.
Jeg klurret også på det når jeg la eps i mitt Mellom bjelkelag under baderommet. Forskjellen er jo at den aldersbestandige jo er helt tett og ikke slipper gjennom noen fukt. Tenker at epsen trenger å kunne tørke ut nedover (sakte) og at det er grunnen til at det ikke skal være helt tett under.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.