Hallo,

Jeg står i ferd med å isolere taket på terrassen min og lurer på om man skal legge plast over innertaket.

Som det ser ut nå ligger det platetak - lekter - plast. Tanken er at jeg skal klemme inn 145mm isolasjon (for lite?) og deretter innertak. Bør jeg legge plast imellom?

Området skal kunne varmes vår og høst, og kanskje også litt kjøling hvis sommeren blir het.

Hvis plast ikke er bra, finnes det noe annet man kan bruke, bare for å hjelpe til med å holde isolasjonen på plass?

Begynn med å fjerne eksisterende plast.

Åfan, men hvis plåten lekker så blir junisoleringen våt da?

Du må av med platene. Legge et undertak og tilbake med platene. Så kan du isolere.
På baksiden/undersiden av platene dannes det masse kondens, ikke noen liten dråpe men masse vann. Å legge plast bakvendt vil ikke fungere.

• Liker
Joak
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
Du må ta av platene. Legge et undertak og tilbake med platene. Så kan du isolere. På baksiden/undersiden av plate dannes det masse kondens, ikke noen liten dråpe men masse vann. Å legge plast bakvendt kommer ikke til å funke.
Okei, dannes det kondens også under plasten som ligger der nå? Jeg har litt trangt med plass oppover, så undertak blir krevende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.