Hallo,
Jeg står i ferd med å isolere taket på terrassen min og lurer på om man skal legge plast over innertaket.
Som det ser ut nå ligger det platetak - lekter - plast. Tanken er at jeg skal klemme inn 145mm isolasjon (for lite?) og deretter innertak. Bør jeg legge plast imellom?
Området skal kunne varmes vår og høst, og kanskje også litt kjøling hvis sommeren blir het.
Hvis plast ikke er bra, finnes det noe annet man kan bruke, bare for å hjelpe til med å holde isolasjonen på plass?
Jeg står i ferd med å isolere taket på terrassen min og lurer på om man skal legge plast over innertaket.
Som det ser ut nå ligger det platetak - lekter - plast. Tanken er at jeg skal klemme inn 145mm isolasjon (for lite?) og deretter innertak. Bør jeg legge plast imellom?
Området skal kunne varmes vår og høst, og kanskje også litt kjøling hvis sommeren blir het.
Hvis plast ikke er bra, finnes det noe annet man kan bruke, bare for å hjelpe til med å holde isolasjonen på plass?
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Du må av med platene. Legge et undertak og tilbake med platene. Så kan du isolere.
På baksiden/undersiden av platene dannes det masse kondens, ikke noen liten dråpe men masse vann. Å legge plast bakvendt vil ikke fungere.
På baksiden/undersiden av platene dannes det masse kondens, ikke noen liten dråpe men masse vann. Å legge plast bakvendt vil ikke fungere.
Okei, dannes det kondens også under plasten som ligger der nå? Jeg har litt trangt med plass oppover, så undertak blir krevende.verktygsgurun skrev:
Som tettesjikt under takplaten kan man spenne/legge armert plastduk, f.eks. http://www.tradgardsteknik.se/katal...astduk-320g-m-sup2-3-3-x-200meter/11250-0-11/ Den bygger ingenting på høyden, slike kan brukes om man ikke bruker spont&papp under taksteinene, mange som har båter bruker slik plast for å bygge telt over båtene ved lagring & arbeid.
Klikk her for å svare