Skal sette opp renoveringsgips på mine pussede teglvegger som er veldig grove og stygge, og har lest meg til at man skal lime dem opp. Hvilken metode er smidigst/best/billigst? Noen anbefaler PL600/400 og noen bruker gipsmørtel. Hva er fordeler/ulemper?
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 innlegg
Det er veldig vanskelig å bedømme hvor bra det kommer til å sitte på en pusset overflate.
Normalt så "spiker" man opp renoveringsgipsen på en slik vegg, deretter sparkler man til eventuelle slagmerker. Borre og slå i spikerplugger, ganske mange og gjerne i kombinasjon med lim bak.
Normalt så "spiker" man opp renoveringsgipsen på en slik vegg, deretter sparkler man til eventuelle slagmerker. Borre og slå i spikerplugger, ganske mange og gjerne i kombinasjon med lim bak.
Jeg har sett på norgips guide ang. gipsbruk : http://www.norgips.se/file?dnl=SE/Produkter/1_11_Gipsbruk_061027.pdf
Der bruker de ikke noen skruer i det hele tatt, men trengs det ikke noe trykk i det hele tatt bortsett fra noen slag med gummiklubbe for at gipsen skal sitte på plass og tørke?
Der bruker de ikke noen skruer i det hele tatt, men trengs det ikke noe trykk i det hele tatt bortsett fra noen slag med gummiklubbe for at gipsen skal sitte på plass og tørke?
Skal sette opp renoveringsgips på mine pussede teglvegger som er veldig ujevne og stygge...
6mm renoveringsgips følger veggens konturer og du kommer til å måtte sparkle deg ihjel, bytt til 13mm gips og du får halve jobben med sparkling/maling.
Videre så ville jeg lime samt sette rødplugg og gipsskrue alternativt spikerplugg.
Jeg har prøvd begge deler med godt resultat, dog limte jeg med Casco Superset.
6mm renoveringsgips følger veggens konturer og du kommer til å måtte sparkle deg ihjel, bytt til 13mm gips og du får halve jobben med sparkling/maling.
Videre så ville jeg lime samt sette rødplugg og gipsskrue alternativt spikerplugg.
Jeg har prøvd begge deler med godt resultat, dog limte jeg med Casco Superset.
Klikk her for å svare