Skal sette opp renoveringsgips på mine pussede teglvegger som er veldig grove og stygge, og har lest meg til at man skal lime dem opp. Hvilken metode er smidigst/best/billigst? Noen anbefaler PL600/400 og noen bruker gipsmørtel. Hva er fordeler/ulemper?

Det er veldig vanskelig å bedømme hvor bra det kommer til å sitte på en pusset overflate.

Normalt så "spiker" man opp renoveringsgipsen på en slik vegg, deretter sparkler man til eventuelle slagmerker. Borre og slå i spikerplugger, ganske mange og gjerne i kombinasjon med lim bak.

Jeg limte med PL 400, pusset betongvegger, skrudde i noen skruer der det trengtes fordi veggen ikke var rett.

• Liker
trattalask
  • Laddar…
Skal sette opp renoveringsgips på mine pussede teglvegger som er veldig ujevne og stygge...

6mm renoveringsgips følger veggens konturer og du kommer til å måtte sparkle deg ihjel, bytt til 13mm gips og du får halve jobben med sparkling/maling.
Videre så ville jeg lime samt sette rødplugg og gipsskrue alternativt spikerplugg.
Jeg har prøvd begge deler med godt resultat, dog limte jeg med Casco Superset.

Jeg har tenkt å bruke flislim/multifix for å sette gipsplater på pusset murstein, tror dere at det kan fungere?

Carla skrev:
Jeg har tenkt å bruke flislim/multifix for å sette gipsplater på pusset tegl, tror dere at det kan fungere?
Vi limte gipsplatene på badet med lim på lettbetongstein, det var ikke noe problem så da funker det sikkert på puss også.

Ok hva bra takk, da Most wanted er jo det et billig og ganske enkelt alternativ.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.