Hvordan skal jeg gjøre for å få tett og holdbart når jeg skal bytte ut denne eternitkanalen som er 150mm i firkant mot et spirorør 125mm? Kan man forsiktig slå i stykker kanalen og sette inn spirorøret i muren og sementere det fast, eller skal man ha murerblanding av noe slag, i så fall må man blande inn f.eks. små mursteinsbiter for å få det bra? Tar gjerne imot tips :)

• Eternitkanal i betongvegg, klar til å byttes ut med et spirorør. Detaljer om mur, kanthjørne og installasjonsområde vises.
Ingen?

Sjekk for eksempel denne tråden, lenken kan være ødelagt nå, men søk på stos eller Inloppsrör så finner du produkter du kan bruke for tilkoblingen mot murpipa.

Når det gjelder passende bruk, les om hvilke tykkelser som anbefales i et påslag. Klarer du deg innenfor grensene, er det ingen grunn til å fylle opp med biter av murstein eller lignende.

// Mats

Takk, tenkte at det kanskje er bra om røret går helt inn i kanalen i muren i stedet for en stos på utsiden men det kanskje spiller ingen rolle.

Skulle si at det kvitter, men jeg ville nok gjort så det er enkelt å dele ikke alt fra murstocken uansett. Brå overganger fra spiro til murstocker er sværrensede om man nå skulle trenge det fremover.

// Mats

Sementmørtel eller betong? Sement kan man jo gjøre tykt og også viss betong, men hva fester bedre brenner sammen raskere?:S

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.