Hei

Vi er begeistret for perlespontpanel og tenker å sette det i våre innertak. Hvordan er den beste/peneste måten å sette opp disse, spikerklips, skruer??

Takknemlig for svar

clips eller spikerpistol ifølge min oppfatning

Hvis du bruker spikerpistol hvor setter du spikeren da??

Setter man spikens "rillan" eller hva det nå heter, det der sporet på forsiden, synes den nesten ikke i det hele tatt.

Jeg har kjørt tak med spikeren midt i planken. Med riktig spiker og spikerpistol kan man få dem til å trenge inn litt passe mye, og da synes de knapt etter en stund.

Takk for svarene deres... høres jo enkelt ut med spikerpistol. Er det noen som har erfaring med clips, er det plundrete??

Ingvar skrev:
Takk for deres svar... høres jo enkelt ut med spikerpistol. Er det noen som har erfaring med clips, er det kronglete??
Det tar jo lengre tid enn å spikre, men det er ikke vanskelig og det går raskere når du har fått inn snitsen. Jeg bruker clips overalt i taket.

Hei

Kjørte med spikerpistol, noe som gikk raskt og lett, siden vi deretter skulle male hvitt, duttet jeg med snekker sparkel i de små, små merkene før maling. Ble perfekt.

Hei.
Satte nettopp opp "pärlspont" på badet. Finnes en type plate fra Panelskivan som ser ut som pärlspont. Dog mye enklere å sette opp. Limte opp alt sammen, praktisk! Kanskje litt kjedelig den dagen de skal bort, men, men... det får man løse da.

Har selv kikket litt på panelskiven, men hvordan blir det med skjøtene langsgående?
Ser det ut som at det er en skive?

Det går jo alldeles utmerket å spikre perlspont med dykkert. Setter man spikeren i sponten så synes den ikke i det hele tatt!!

Skruvde panelclips, liker ikke tanken på at innertaket skal henge i spiker.
Får for meg at det kommer til å falle ned en vakker dag da ;D

Akkurat som våre gamle treetex-tak, de er på vei ned fordi spikeren har krøpet ut.

Nædu riktig spikret så sitter det der det sitter. I hvert fall i 40 år+

Hvor tett er det tenkt at man skal spikre/skru? cc45 el. cc60?

Hado skrev:
Hvor tett er det tenkt at man skal spikre/skru? cc45 eller cc60?
Spiklekter skal du ha på cc60 så det er også en passende spikre/skruavstand.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.