Har før installasjon av ny peis banket bort fliser (litt igjen) og står foran et veiskille da en del puss har løsnet i prosessen.

Skal jeg:

1) Banke bort all puss slik at veggen bak har teglsteinen helt eksponert?

2) Bare banke bort resten av flisene og legge ny puss/sparkle veggen der teglsteinen vises for å få en plan overflate igjen?

Og hvordan får jeg best til en pen kant mot tapeten uansett hvilket alternativ jeg velger?

• En vegg med fjernet flis, synlig murstein, delvis ødelagt puss, og hvite fliser øverst. Verktøy og flisbiter ligger på gulvet.
  • Rød teglsteinsvegg med skadet puss og avsluttet flisarbeid på venstre side av en innendørs vegg.
Jeg ville frilegge teglsteinen og i hjørnene sette enten hjørnelister i tre i samme farge som veggen evt. hvite, eller så setter du gipsytterhjørnelister som du sparkler inn og deretter maler med veggmaling.

Det blir litt finpuss med en slipe for å få et pent hjørne, men det blir nok bra.

Bra tips, takk!

Bør jeg bruke noe spesielt sparkel?

Er det murpipa bak?
Nå er det kanskje et rør installert til ovnen, men hvis det ikke er det, skal det nok være puss, for puss pleier å være en del av selve tettingen til murpipa.

Jiji Jiji skrev:
Er det pipa bak?
Nå er det kanskje et rør installert til ovnen, men hvis ikke så skal det nok være puss for pussen pleier å være en del av selve tettingen til pipa.
Ja, akkurat. Hullet som vises på bildet er røret til kanalen. Okei, det visste jeg ikke 😅

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.