Medlem
· Västmanland
· 261 innlegg
Hei! Skal bygge skyvedører til soverommet med skråtak, uten ramme.
Går det bra å feste skinnene på en bjelke oppe og nede? Det ser slik ut i monteringsbeskrivelsen.
Finner ingen mål på skinnene dog, verken oppe eller nede. Noen som vet hvilken størrelse på bjelkene man skal bruke?
Vil helst at de bygger så lite som mulig.
Går det bra å feste skinnene på en bjelke oppe og nede? Det ser slik ut i monteringsbeskrivelsen.
Finner ingen mål på skinnene dog, verken oppe eller nede. Noen som vet hvilken størrelse på bjelkene man skal bruke?
Vil helst at de bygger så lite som mulig.
Vi gjorde så i vårt gamle hus. Tok opp en åpning inn til en kattvind. Det trengs en ca 10 cm planke i bunnen så kan du leve med at du må trå over den hvis du skal gå inn i garderoben så går det kjempebra. Det blir jo liksom en utenpåliggende skyvedør
windestal
Huseier
· Västergötland
· 354 innlegg
windestal
Huseier
- Västergötland
- 354 innlegg
Når du kappet den øvre skinnen, hvordan gjorde du da når du skrudde den fast? Jeg mener, nå kunne du jo ikke bruke verken de bitene som spenner fast den på oversiden (og skal skrus i nedenfra) eller de bitene som "smekkes" på plass bak/under. Var det bare et hull i hver ende? Kompenserte du på noen måte?P-plats skrev:
Jeg boret og skrudde...windestal skrev:
Når du kappet den øvre skinnen da, hvordan gjorde du så når du skrudde den fast? Jeg mener, nå kunne du jo ikke bruke verken de bitene som spenner fast den på oversiden (og skal skrus i nedenfra) eller de bitene som "snappes" på plass bak/under. Tilbake er vel bare et hull i hver ende? Kompenserte du på noen måte?

Stilig! Noen idé om hvor følsomt det er at skinnene havner på nøyaktig riktig avstand (samme som på en PAX-stamme) fra hverandre i høyden?
Huseier
· Västernorrland
· 2 532 innlegg
Klikk her for å svare